W Polsce platforma odnotowała ponad 6 milionów zamówień. Z aplikacji korzysta już 2 miliony polskich użytkowników. Tym samym FREE NOW utrzymuje się w czołówce najpopularniejszych aplikacji do zamawiania przejazdów. Najpopularniejszą opcją przejazdu FREE NOW w Polsce jest Lite oraz Lite+Screen (nowa usługa przejazdu z przesłoną ochronną).
Pandemia wymusiła nowy kierunek
Jednym z wyzwań dla usług związanych z przewozem osób podczas pandemii, było zapewnienie dodatkowych środków bezpieczeństwa użytkownikom i kierowcom. FREE NOW wyposażyło 38 000 kierowców w Europie w przesłony ochronne oddzielające pasażera od kierowcy, a także w środki dezynfekujące i maseczki. Dodatkowo, w 10 krajach FREE NOW udostępniło dedykowaną usługę dla pracowników szpitali, dzięki której mogli oni przemieszczać się w niskiej cenie lub bezpłatnie do pracy. W Polsce ponad 6 tysięcy pracowników ochrony zdrowia skorzystało z darmowych przejazdów FREE NOW.
Zakupy z darmową dostawą do domu. Ruszają nowe sklepy
- We FREE NOW wierzymy, że naszym obowiązkiem jest wspieranie lokalnej społeczności i służenie jej w trudnych momentach. Jesteśmy dumni, że wspólnie z naszymi kierowcami mogliśmy zapewnić pracownikom ochrony zdrowia bezpieczne przejazdy do pracy. Dodatkowo, w kilku krajach Europy wspieramy naszych kierowców w okresach mniejszego popytu, poprzez oferowanie im alternatywnego źródła zarobku jakim są dostawy ze sklepów lub restauracji - mówi Marc Berg, CEO FREE NOW.
Integracje i nowe miasta
FREE NOW rozwija swoją ofertę jako multi-platforma, która oferuje już nie tylko zamówienie przejazdu z kierowcą, ale też wynajem elektrycznych hulajnóg, skuterów, rowerów i carsharingu. Pilotaż tych usług rozpoczął się w ubiegłym roku w Niemczech, gdzie zintegrowane zostały usługi wynajmu e-rowerów marki BOND, skuterów emmy, hulajnóg VOI i carsharing marki MILES. FREE NOW planuje w 2021 rozwinięcie kolejnych partnerstw z kolejnymi usługodawcami mikro-mobilności, również w Polsce.
W ostatnim kwartale, siostrzana marka Kapten (również należąca dotychczas do joint-venture Daimlera i BMW dla usług mobilnościowych) przeszła rebranding na FREE NOW. Między innymi dzięki temu zasięg platformy rozszerzył się o 15 nowych miast, m.in. Paryż czy Lyon. Łącznie, pasażerowie FREE NOW przejechali 231 milionów kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 6000 razy.