Wiosną ubiegłego roku spółka FlixMobility zawiesiła prawie całą sieć z powodu sytuacji wokół Covid-19. Na większości rynków FlixBus wznowił działalność pod koniec maja 2020 r. Wznowienie połączeń było możliwe dzięki kompleksowym rozwiązaniom pozwalającym na podróże zgodne z najwyższymi zasadami sanitarnymi. Oprócz obowiązkowych masek dla pasażerów i odprawy bezdotykowej, obejmowały one regularną dezynfekcję autobusów i pociągów – w 2020 roku wykorzystano w tym celu ponad 162 tys. litrów płynu do dezynfekcji.
Planujesz podróż? Uważaj! Wielkie zmiany na kolei. Nowy rozkład jazdy pociągów
– Rok 2020 przyniósł nam wiele wyzwań i zmian związanych z kolejnymi falami pandemii czy lokalnymi restrykcjami, jak np. limitem 50% miejsc w Polsce. Jako firma technologiczna mieliśmy możliwość szybkiego i elastycznego reagowania na zmieniający się popyt – mówi André Schwämmlein, założyciel FlixMobility.
- W tym roku, poza wznowieniem siatki połączeń na całym świecie, wśród strategicznych celów FlixMobility nadal pozostaje prowadzenie działań dążących do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2030 r. Spółka zamierza kontynuować inwestycje w zrównoważoną mobilność i promowanie podróżowania przyjaznego dla środowiska – W minionym roku 6,5% naszych pasażerów zdecydowało się na dobrowolną składkę za rekompensatę CO2, dzięki czemu zrekompensowana została emisja ponad 7 ton dwutlenku węgla. Pokazuje to, że nawet w obecnych czasach, troska o środowisko ma wysoki priorytet wśród podróżnych korzystających z usług FlixBusa – dodaje André Schwämmlein.
W tym roku, poza wznowieniem siatki połączeń na całym świecie, wśród strategicznych celów FlixMobility nadal pozostaje prowadzenie działań dążących do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2030 r. Spółka zamierza kontynuować inwestycje w zrównoważoną mobilność i promowanie podróżowania przyjaznego dla środowiska – W minionym roku 6,5% naszych pasażerów zdecydowało się na dobrowolną składkę za rekompensatę CO2, dzięki czemu zrekompensowana została emisja ponad 7 ton dwutlenku węgla. Pokazuje to, że nawet w obecnych czasach, troska o środowisko ma wysoki priorytet wśród podróżnych korzystających z usług FlixBusa – dodaje André Schwämmlein.
W 2020 roku łącznie w ramach wszystkich tras FlixBus Polska zrealizował ponad 26 mln kilometrów, zużywając około 7,5 mln ton paliwa. Latem, w szczytowym sezonie ubiegłego roku, oferta FlixBusa obejmowała ponad 120 kierunków krajowych i 110 europejskich, m.in do krajów takich jak Niemcy, Francja, Czechy, Węgry, Włochy i Chorwacja. Ponadto, w tym czasie, polski oddział FlixBusa uruchomił także zupełnie nowe połączenia na Litwę, Łotwę i do Estonii oraz nowe linie na Ukrainę.
- Pomimo ograniczonych możliwości kursowania, wpływy do budżetu państwa z działalności FlixBusa w Polsce z tytułu podatków, akcyzy, składek ZUS i US oraz dostępu do infrastruktury wyniosły w ubiegłym roku ponad 32 miliony złotych. Przy pełnej realizacji planu, który zakładaliśmy na rok 2020, byłoby to aż o 57 milionów złotych więcej – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich – Liczymy, że w tym roku będziemy w stanie nie tylko przywrócić w pełni dawną ofertę, ale wciąż kontynuować jej dalszy rozwój. Pomóc nam w tym również może zniesienie limitu 50% miejsc w transporcie publicznym, który jak potwierdza to wiele badań – jest bezpieczny.
Obecnie siatka połączeń FlixBusa pozostaje zamrożona, ale trwają przygotowania do wznowienia oferty na przełomie kwietnia i maja. Obejmują one nie tylko reaktywację i rozwinięcie siatki połączeń, ale także przygotowanie floty czy wprowadzenie kolejnych usprawnień technologicznych mających zwiększyć komfort pasażerów.