Carrefour Express twój pomysł na biznes

2013-02-26 1:00

Decydując się na założenie sklepu Carrefour Express w prowadzeniu biznesu nie jesteś sam. Twój partner franczyzowy pomaga ci na każdym etapie działalności.

Jesteś osobą przedsiębiorczą i poważnie myślisz o założeniu własnej działalności gospodarczej? Nic prostszego! Otwórz sklep spożywczy Carrefour Express i zacznij zarabiać! Dzięki franczyzie z silnym partnerem, jakim jest Carrefour, zyskujesz wsparcie, które pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych sklepów.

Mariusz Konopka z Zambrowa (woj. podlaskie) pracę w handlu rozpoczął od razu po szkole średniej. Na początku lat 90. z żoną otworzyli niewielki sklep w rodzinnej miejscowości i postanowili go rozwinąć. – To był sklep wielobranżowy, sprzedawaliśmy w nim niemal wszystko. Pamiętam, jak na jego otwarcie wzięliśmy w banku pożyczkę na zawrotną wówczas kwotę 36 mln złotych, która w dodatku oprocentowana była na ponad 80 proc. w skali roku – wspomina przedsiębiorca.

W ciągu następnych kilkunastu lat państwu Konopkom udało się stworzyć sieć minidrogerii w Zambrowie i okolicach.

Strzał w dziesiątkę

Z czasem postanowili jednak zmienić branżę na bardziej pewną i dochodową. Zainwestowali w sklep spożywczy Carrefour Express przy ulicy Hożej w Warszawie. I to był strzał w dziesiątkę. W ciągu roku otworzyli już dwa kolejne sklepy. I wciąż myślą o następnych placówkach.
Początkowo jednak mieli duże obawy. – Prowadzenie drogerii to zupełnie inna bajka. W sklepie spożywczym jest szybsza rotacja towarów, inny klient, wszystko dzieje się szybciej – zapewnia Mariusz Konopka. – Na szczęście trafiłem na doświadczonych ludzi z firmy Carrefour, którzy bardzo mi pomogli. Sam pewnie nigdy bym nie odważył się zaryzykować – dodaje.

Pomoc w szukaniu lokalu

Powszechnie wiadomo, że połowa sukcesu w prowadzeniu sklepu spożywczego to dobra lokalizacja. Jeśli nie mamy własnego lokalu, można skorzystać z pomocy biur nieruchomości, które mają aktualną wiedzę o nowych przetargach. Warto też poprosić o pomoc Carrefour, który na bieżąco szuka ciekawych lokalizacji pod nowe sklepy i pomagają negocjować warunki umowy. – W moim przypadku sklep na ul. Hożej w Warszawie zaproponował mi właśnie Carrefour – mówi przedsiębiorca. Zapewnia też, że sam również stale rozgląda się za odpowiednimi lokalizacjami. Pan Mariusz chce rozwijać swój biznes i myśli o kolejnych sklepach franczyzowych, więc lokale będą potrzebne.

Tak działają eksperci

Specjaliści z Carrefour przed podjęciem współpracy szczegółowo analizują otoczenie sklepu. Dokładnie sprawdzają, czy jeśli przedsiębiorca otworzy biznes w danym miejscu, będzie on rentowny. Wbrew pozorom, nawet gdy tuż za rogiem jest sklep dyskontowy, to i tak franczyzowy Carrefour Express może przynosić duże zyski. Silna, budząca zaufanie marka przyciąga grono wiernych klientów, dla których liczy się jakość i przystępna cena produktów.
Bardzo ważna jest również niepowtarzalna atmosfera osiedlowego sklepu, w którym klient nie jest anonimowy. – Znamy naszych klientów. Tym, którzy mieszkają w tej samej kamienicy, pomagamy przenieść towar przez zaplecze, żeby mieli bliżej do domu. Zawsze też znajdziemy czas na rozmowę z klientami, nie tylko o tym, co mogą u nas kupić – mówi Mariusz Konopka.

Co dostaniesz od Carrefour

Kompleksowe wsparcie zapewniane przez pracowników Carrefour na każdym etapie prowadzenia sklepu pozytywnie wyróżnia firmę na tle konkurencji. Proces otwarcia sklepu w ramach sieci franczyzowej Carrefour przebiega bardzo sprawnie. Wszystko dzięki kompleksowemu wsparciu wykwalifikowanych pracowników firmy. W przypadku sklepów Carrefour Express convenience (tych z pomarańczowym logo Carrefour) firma:
- pomaga w opracowaniu planu sklepu,
- całkowicie pokrywa koszt wyposażenia sklepu (to pozwala przedsiębiorcy dużo zaoszczędzić),
- przygotowuje na otwarcie gazetkę z promocjami,
- zapewnia stroje firmowe dla całego personelu.

Na co jeszcze może liczyć franczyzobiorca? – Carrefour przygotowuje specjalny harmonogram otwarcia sklepu, co wiele ułatwia. Wiedziałem, kiedy mam pomalować ściany, kiedy przyjadą regały chłodnicze i półki na produkty – opowiada Mariusz Konopka.
Spory koszt to pierwsze zatowarowanie sklepu. Ale w tym przypadku Carrefour daje kredyt kupiecki. Trzeba też oczywiście wydać pieniądze na różne pozwolenia i koncesje. Ale i tu pomaga franczyzodawca. – Carrefour przygotowuje listę, co, gdzie i kiedy trzeba załatwić, to spore udogodnienie – mówi pan Mariusz.

– Bardzo pomocne okazało się  wsparcie profesjonalistów z Carrefour, którzy nie tylko trzy tygodnie przed otwarciem sklepu, ale także przez tydzień po rozpoczęciu działalności pomagali mi we wszystkim: od ułożenia towaru do nauki programu komputerowego – mówi przedsiębiorca. Specjaliści z Carrefour udzielili mu również dużego wsparcia przy zatowarowaniu sklepu, doradzili jakie produkty i w jakiej ilości zamówić. – Bez tego programu musiałbym specjalnie zatrudnić osobę, która siedziałaby przy biurku i wpisywała dane. A tak wszyscy mogą zająć się obsługą klientów – mówi Mariusz Konopka.

Bezpiecznie i ze wsparciem

Franczyza to nic innego, jak wsparcie dużej firmy, która dzieli się z przedsiębiorcą swoim doświadczeniem, wiedzą i użycza mu swojego logo. – Nigdy nie miałem oporu przed wejściem we franczyzę. Już w latach 90. skorzystałem z oferty franczyzowej jednej z drogerii. Wszedłem w ten biznes, widząc w nim duże szanse, wiedziałem, że to się opłaci. Trudno dojść do wszystkiego samemu i podjąć duże ryzyko – przekonuje Mariusz Konopka. Dobry partner minimalizuje ryzyko i daje poczucie bezpieczeństwa. – Kiedy zaczynałem, nie miałem nawet styczności z komputerem, a dzięki franczyzie zostałem rzucony na głęboką wodę, musiałem podążać za najnowszymi trendami, dostosowywać się do rynku. Poradziłem sobie, bo miałem wsparcie profesjonalistów. Podobnie było ze sprzedażą samoobsługową, sam bym się nie zdecydował na wprowadzenie innowacyjnej wówczas zmiany w tak szybkim tempie – przekonuje pan Mariusz.

Ofert na rynku jest jednak wiele. Jak wybrać tę najlepszą? – W przypadku wyboru franczyzodawcy kierowałem się opinią rodziny. Oprócz tego czytałem prasę, opinie w Internecie na temat różnych sieci franczyzowych. Brałem pod uwagę przede wszystkim wysokość opłaty franczyzowej, wysokość inwestycji oraz szybkość zwrotu poniesionych kosztów. Carrefour po prostu okazał się najlepszy – mówi pan Mariusz.

Ogromna swoboda zakupowa

W przypadku Carrefour nie ma opłaty wejściowej, a inwestycje nie są duże jak w przypadku innych sieci franczyzowych. – Poza tym odpowiada mi forma współpracy, w której nikt mi nie narzuca, co mam robić. Każdy ma trochę inny pomysł na biznes, działa w konkretnej lokalizacji, która ma swoją specyfikę. Bo przecież ten sam towar zależnie od lokalizacji inaczej się sprzedaje – tłumaczy przedsiębiorca.
Oprócz tego franczyzobiorca może również liczyć na wsparcie marketingowe. – Dostajemy e-maile przypominające, że na przykład za kilka dni jest Dzień Babci i trzeba zamówić więcej czekolad. W natłoku pracy zdarza się zapomnieć o takich sprawach, a przecież mają one ogromny wpływ na obrót sklepu – mówi Mariusz Konopka.

Sposób na sukces

Jaki jest klucz do osiągnięcia sukcesu? – Trzeba być zaangażowanym, dbać o klienta i pracowników, sprawić, by czuli się częścią zespołu. Pieniądze nie są najważniejsze. Równie istotna jak one jest atmosfera pracy – zapewnia Mariusz Konopka. Dobrze wie, o czym mówi. Bo tylko w pracy, w której człowiek się spełnia, ma się zapał do wstawania o 5.30 rano. Tylko praca dająca satysfakcję rekompensuje 4-godzinne dojazdy. Mariusz Konopka zdecydował bowiem, że nie chce przeprowadzić się do Warszawy i woli mieszkać w rodzinnym Zambrowie. W prowadzeniu biznesu coraz częściej pomagają mu synowie, którzy studiują w stolicy. Rodzinny biznes, wspierany przez profesjonalistów z Carrefour, na pewno przetrwa jeszcze długo.

Współpracuj z siecią Carrefour

François Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska mówi o wsparciu dla przedsiębiorcy

– Coraz więcej firm proponuje współpracę na zasadach franczyzy. Na czym ona polega?
– Prawdziwa franczyza to owocna współpraca, która obu stronom przynosi wymierne korzyści. Przy takim rozwiązaniu zarówno franczyzobiorca, jak i franczyzodawca biorą odpowiedzialność za rozwój i sukces takiego biznesu.
– Na czym opiera się franczyza
z Carrefour?
– Są cztery podstawowe założenia, na których opiera się działalność franczyzowa sieci Carrefour. To: rozpoznawalna i sprawdzona marka, odpowiednio dobrany asortyment i sprawna logistyka, dzielenie się wiedzą oraz kompleksowe wsparcie.
– W jaki sposób firma dzieli się wiedzą z franczyzobiorcą?
– Na starcie  pomagamy w opracowaniu planu sklepu i asortymentu. Udostępniamy partnerowi narzędzia do bieżącej analizy wyników sprzedaży. Nasi eksperci służą radą na każdym etapie rozwoju biznesu.
– Czym wyróżnia się franczyza Carrefour?
– Sieć Carrefour z sukcesami prowadzi w Polsce własne placówki handlowe. Nasza franczyza sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i na wsiach. Dzięki temu doskonale znamy wymogi rynku i potrzeby współczesnego klienta. Dlatego franczyzobiorcom proponujemy dwa różne formaty sklepów. Pierwszy - Carrefour Express z zielonym logo. Te placówki mają powierzchnię od 100 do 500 mkw. Drugi - Carrefour Express convenience o powierzchni do 100 mkw. z pomarańczowym logo, to typowo miejski koncept.
– Ile pieniędzy musi zaiwestować osoba, która chce otworzyć sklep?
– Trudno wskazać konkretną kwotę, bo nakłady finansowe zależą od konkretnego sklepu. Dbamy jednak o to, by franczyzobiorca nie ponosił niepotrzebnych kosztów. Nie wymagamy, by wymieniał kafelki na sali sprzedaży, tylko dlatego, że kolorem nie pasują do barw naszej sieci.
– A na jakie konkretnie wsparcie materialne może liczyć franczyzobiorca?
– Carrefour dużo inwestuje
w placówki prowadzone przez swoich partnerów. Sklepy  Carrefour Express convenience wyposażamy w 100 procentach. Nie ma żadnych opłat wejściowych, a na pierwsze zatowarowanie udzielamy długiego kredytu kupieckiego. „Zielonym” sklepom finansujemy między innymi tzw. pakiet otwarciowy – o wartości przekraczającej nawet 100 tys. zł. W jego skład wchodzą elementy wizualizacji wewnętrznej
i zewnętrznej. W 100 proc. pokrywamy również inwestycje w sprzęt komputerowy. Ponosimy również koszty mebli na alkohole, warzywa i owoce oraz kompletów ubrań dla personelu.
– A kto ma szanse zostać partnerem Carrefour?
– Ktoś, kto dysponuje lokalem i ma doświadczenie w prowadzeniu sklepu. Ma być zmotywowany do współpracy i z pasją prowadzić własny biznes.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze