- Polskie firmy coraz chętniej angażują się w projekty z obszaru CSR i widzą korzyści płynące z działań społecznie odpowiedzialnych. Chodzi tu przede wszystkim o pozytywny wpływ działań CSR na działalność stricte biznesową. Niestety, media i opinia publiczna nie zawsze zauważają to zaangażowanie albo opacznie je interpretują - mówił Andrzej Arendarski, prezes KIG.
Jak wynika z raportu Krajowej Izby Godpodarczej opublikowanego pod koniec ubiegłego roku, również sami przedsiębiorcy mają kłopot z dostrzeganiem korzyści płynących z CSR. Co więcej, wynika z nich, że pojęcie CSR zna zaledwie 1/3 przedstawicieli działających w Polsce. W przytłaczającej większości są to duże firmy. Tymczasem firmy stosujące zasady CSR, w porównaniu z innymi przedsiębiorstwami, mają wyższą płynność bieżącą, lepiej wykorzystują majątek trwały i kapitał ludzki oraz mają wyższą rentowność.
Stąd działania KIG mające na celu uświadomienie w tej kwestii przedsiębiorców i społeczeństwa, ze światem mediów włącznie. Ci ostatni bowiem działania polskiego biznesu w obszarze CSR traktują często jako formę kryptoreklamy. Szukając odpowiedzi na pytanie, co zrobić, by media przychylniej spojrzały na aktywność biznesu w obszarze CSR, KIG ruszył z serią debat poruszających problem obecności CSR w mediach.