- Wierzymy, że otwarcie brazylijskiego rynku mobilności to duża możliwość rozwoju dla innowacyjnych globalnych graczy, takich jak FlixBus. Konkurencyjność to kluczowa kwestia w rozwoju gospodarczym, która z pewnością przyczyni się do zaoferowania klientom większego wyboru, a także zapewni bardziej zrównoważone i przystępne cenowo podróże. Mamy nadzieję, że inne kraje, takie jak Hiszpania, Ukraina czy Rumunia, wkrótce dostrzegą potencjał liberalizacji rynku, a tym samym zwiększenia atrakcyjności i przyciągnięcia większej liczby pasażerów do zrównoważonego transportu zbiorowego - komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
ZOBACZ: 20 lat minęło. Tak zmieniało się PKP Intercity. Przewoźnik świętuje swoje urodziny
Dzięki tej ekspansji firma wprowadzi swój innowacyjny model biznesowy na jeden z największych rynków autobusowych na świecie. Połączenie technologii i dynamicznego zarządzania z wysokiej jakości produktem i standardami bezpieczeństwa stało się już sprawdzoną receptą na sukces FlixMobility w Europie i Stanach Zjednoczonych.
- Wprowadzamy nową alternatywę mobilności, której celem jest ekspansja w regionach, w których obecnie brakuje konkurencji, a ludzie szukają zrównoważonych środków transportu. Dzięki inteligentnemu podejściu biznesowemu i świetnemu produktowi FlixBus zdołał zmienić sposób, w jaki ludzie podróżują po Europie i USA. Cieszymy się, że już w tym roku zaczniemy oferować te same zielone doświadczenia brazylijskim pasażerom - dodaje Edson Lopes, dyrektor zarządzający FlixBus Brazylia.
Celem FlixBus Brazylia jest rozpoczęcie działalności operacyjnej od połączenia największych miast, w tym przede wszystkim Rio de Janeiro i Sao Paulo, a następnie dalszy rozwój w celu stworzenia ogólnokrajowej sieci połączeń autobusowych.
Globalny rozwój dzięki finansowaniu
Na początku czerwca 2021 r. firma ogłosiła zamknięcie rundy finansowania w wysokości ponad 650 mln USD. Środki te zostaną wykorzystane do wzmocnienia i rozszerzenia oferty FlixBus i FlixTrain na nowych i istniejących rynkach. Znacząca część ma na celu sfinansowanie globalnej ekspansji na nowe obszary geograficzne, przy czym najważniejszy krok to właśnie Brazylia. Na kluczowych rynkach europejskich, w tym w Polsce, spółka wzmacnia swoją ofertę poprzez zwiększanie częstotliwości na najważniejszych korytarzach oraz uzupełnianie jej o brakujące relacje. Obecnie w polskiej siatce FlixBusa znajduje się już ponad 200 krajowych i zagranicznych kierunków.