Nowy rozkład jazdy Flixbusa
Od 2 czerwca w ramach siatki FlixBusa kursować będzie ponad 70 regularnych linii. Tym samym liczba zielonych autobusów na drogach wzrasta do 98 pojazdów, a kursy realizowane są w ramach współpracy z 27 lokalnymi partnerami autobusowymi. Najpopularniejsze i nowe destynacje dostępne po kolejnym etapie odmrażania:
Krajowe: Jelenia Góra, Bydgoszcz, Płock, Sandomierz, Elbląg, Szczecin, Białystok, Przemyśl
Zagraniczne: Wilno, Salzburg, Odessa, Kijów, Paryż, Wiedeń, Monachium, Kolonia, Lyon
Sezonowe: Mrzeżyno, Ustronie Morskie, Ustrzyki Dolne, Sopot, Szczawnica, Augustów, Kołobrzeg
- Od ogłoszonego w połowie maja restartu obserwujemy stale rosnący popyt na podróżowanie, co nas bardzo cieszy. Zniesienie limitu pasażerów w transporcie publicznym daje nam o wiele większe możliwości rozbudowy oferty i zgodnie z zapowiedziami sukcesywnie uruchamiamy kolejne linie, aby niezwłocznie przywrócić pasażerom jak największy wybór. – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. – Oferta dostępna od 2 czerwca to już prawie 50% naszej docelowej siatki na tegoroczny sezon, a tymczasem my i nasi partnerzy autobusowi pracujemy nad tym, aby znaczną część pozostałych planów wdrożyć jeszcze przed wakacjami.
ZOBACZ: Bon turystyczny wciąż działa! Sprawdź, komu przysługuje i za jakie usługi można nim zapłacić
Odbudowa oferty również na Ukrainie i w krajach bałtyckich
Mimo że plan odbudowy oferty został podzielony na kilka większych etapów, to niektóre nowe połączenia pojawiają się w sprzedaży sukcesywnie, tydzień po tygodniu, aby pasażerowie mogli planować przejazdy z odpowiednim wyprzedzeniem. Wzmożone prace nad rozwojem siatki prowadzi również ukraiński oddział FlixBusa, który w ostatnim czasie włączył do oferty 17 linii, realizując kursy m.in. na takich relacjach jak: Warszawa – Lwów - Kijów, Odessa – Praga czy Czerniowce – Wrocław. Szersza ekspansja zaplanowana jest również na Litwie, Łotwie i w Estonii, które w zeszłym roku zadebiutowały w ofercie przewoźnika. Bezpośrednio z Polski ma być dostępnych ponad 20 miast krajów bałtyckich, a szczegóły tej siatki zostaną ogłoszone już 2 czerwca.
Wspieranie lokalnej gospodarki poprzez promocję polskich miast
W czerwcu uruchomiona zostanie zapowiadana przez FlixBusa kampania #zaflixuj się w Polsce, realizowana we współpracy z urzędami, biurami promocji miast i lokalnymi organizacjami turystycznymi, której celem jest promocja podróży po Polsce. W ramach inicjatywy organizowane będą konkursy i inne akcje promocyjne, m.in. w Łodzi, Wrocławiu, Rzeszowie i Poznaniu, a w całej Polsce zostanie rozdanych milion ulotek zawierających vouchery zniżkowe na przejazd FlixBusem oraz informacje turystyczne dotyczące regionów biorących udział w akcji.