Międzynarodowi operatorzy dalekobieżnych połączeń autobusowych FlixBus i Transdev Group rozpoczynają negocjacje na temat nabycia usług autokarowych Eurolines. Przed finalizacją transakcji, obie strony rozpoczną konsultacje z odpowiednimi radami pracowniczymi w sprawie połączenia spółek.
– Przejęcie ma na celu wzmocnienie naszej pozycji lidera na rynku francuskim i rozszerzenie europejskiego zasięgu poprzez integrację sieci połączeń długodystansowych Eurolines i isilines. Dzięki integracji, oferta FlixBusa będzie bardziej kompletna i różnorodna. Dążymy do tego, aby być środkiem transportu pierwszego wyboru dla osób podróżujących po Europie – komentuje Jochen Engert, założyciel i dyrektor generalny FlixBusa.
Obecnie Eurolines prowadzi działalność we Francji, w Holandii, Belgii, Czechach i Hiszpanii, a sieć autobusowa obejmuje ponad 25 krajów. Eurolines działa również pod marką isilines na rynku krajowym we Francji. – Decyzja o przystąpieniu do negocjacji z FlixBusem w sprawie potencjalnego przejęcia Eurolines jest zgodna z planem strategicznym Transdev i ma na celu skoncentrowanie zasobów na naszych podstawowych obszarach działalności związanych z transportem biznesowym i transportem publicznym – mówi Thierry Mallet, dyrektor generalny Transdev Group.
Integracja sieci przygotowaniem firmy na lata
Przez ostatnie sześć lat FlixBus zrewolucjonizował sposób podróżowania po Europie. Od pełnej rezerwacji miejsc w autobusie i śledzenia autobusu przez GPS, przez więcej przestrzeni na nogi, po Wi-Fi na pokładzie, podróż autobusem nigdy nie była bardziej atrakcyjną alternatywą dla samochodu, pociągu lub samolotu.
– Mamy wiele szacunku do tego, co Transdev zbudował w ciągu ostatnich 20 lat wraz z Eurolines. Dzięki nowatorskiemu podejściu, które wnosi FlixBus, będziemy gotowi na następne 20 lat. Łącząc nasze usługi, będziemy mogli zaoferować ludziom w całej Europie wygodniejsze i bardziej atrakcyjne możliwości podróży – komentuje Engert.
Tylko w ubiegłym roku liczba codziennych połączeń i pasażerów FlixBusa wzrosła o ponad 40 proc., zarówno we Francji, jak i na całym świecie – w całym 2018 roku FlixBus przewiózł 45 milionów pasażerów w Europie i Stanach Zjednoczonych. W tym roku FlixBus planuje wprowadzić swoje usługi do Rosji i rozszerzyć działalność na terenie USA.
– Mamy ambitne plany ekspansji na nowe rynki, ale nadal będziemy rozwijać się w głównych krajach, w których działamy. Przejęcie Eurolines wzmocni naszą europejską sieć i uzupełni wzrost organiczny na kluczowych rynkach – podsumowuje Engert.