Po 2 latach działalności w regionie bałtyckim, pasażerowie mogą wybierać spośród 10 linii międzynarodowych obejmujących aż 31 destynacji, takich jak Warszawa, Kowno, Praga czy Berlin. Od 14 lipca rusza także linia 1234/N1234 Tallinn-Ryga-Wilno, która będzie obsługiwana przez nowego partnera autobusowego, Estonian Lines. Dzięki systemowi wygodnych przesiadek, pasażerowie powyższych krajów mają łatwy dostęp do niemal całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa, głównie poprzez hub w Warszawie.
- Od samego początku kraje bałtyckie były dla nas bardzo ważnym regionem. Rozpoczęliśmy działalność w bardzo trudnym dla turystyki okresie ze względu na pandemię. Znaczenie regionu wzrosło też po wybuchu wojny w Ukrainie, ponieważ wiele osób uciekających z kraju, również FlixBusem, znalazło swoje schronienie w krajach bałtyckich. - mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i na Bałtykach. – Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na wygodne i przystępne cenowo przejazdy na Litwie, Łotwie i w Estonii.
Polecany artykuł:
Tallinn jako główny hub przesiadkowy FlixBusa
Tallinn, będący popularną destynacją dla firm technologicznych, staje się również głównym punktem przesiadkowym w krajach bałtyckich. Tallinn, wybrany jako hub FlixBusa, jest miejscem, w którym przecina się większość linii, co daje pasażerom łatwe i wygodne opcje podróży i przesiadek.
Ponadto firma zdecydowała się na otwarcie w stolicy Estonii pierwszego w tym regionie FlixShopu, dzięki czemu pasażerowie będą mieli łatwiejszy dostęp do informacji, pomocy i zakupu biletów na miejscu. Punkt zostanie otwarty w sierpniu 2022 roku i będzie zlokalizowany obok głównego dworca autobusowego w Tallinnie.
Rozwój oferty Marketplace: rozwiązanie biznesowe dopasowane do potrzeb
FlixBus kontynuuje nawiązywanie współprac z lokalnymi firmami autobusowymi w Estonii, na Litwie i Łotwie. Poza czterema partnerami autobusowymi, które funkcjonują na całkowicie obrandowanych liniach (Ollex, Estonian Lines, Inter, Żak Express), FlixBus rozszerzył rozwiązanie Marketplace, dając innym przewoźnikom dostęp do swojej platformy sprzedaży. Największą zaletą tej formy współpracy dla partnera autobusowego jest elastyczność, ponieważ sprzedając bilety za pośrednictwem FlixBusa to partner decyduje, jakie kursy chce udostępnić w systemie FlixBusa, ile miejsc ma zaoferować oraz w jakiej cenie, z zachowaniem swojej marki i bez konieczności dodatkowych inwestycji.
Obecnie na podstawie umowy Marketplace, FlixBus współpracuje z trzema partnerami krajów bałtyckich: - GoBus, Estonian Lines i Baltic Shuttle, łącząc ponad 250 przystanków w Estonii. Tylko w tym roku aż 20% pasażerów skorzystało z opcji połączeń przesiadkowych z linii z oferty Marketplace na zielone międzynarodowe linie FlixBusa.
- "Wierzymy, że te 2 lata to tak naprawdę początek naszej podróży w regionie krajów bałtyckich i bardzo się cieszymy, że stopniowo zdobywamy kolejnych pasażerów i nawiązujemy współpracę z nowymi partnerami autobusowymi, dzięki czemu wspólnie możemy oferować przystępną cenowo i przyjazną dla środowiska mobilność" - dodaje Leman.