Zakaz plastikowych jednorazówek w UE - kiedy wejdzie w życie?

i

Autor: ARKADIUSZ ZIOLEK/East News Plastikowe jednorazówki

Grupa Accor rezygnuje z plastiku. Jednorazowe produkty znikną z hoteli do 2022 roku

ŁT 2020-01-25 23:24

Grupa Accor wyeliminuje plastikowe produkty jednorazowego użytku dla gości w hotelach na całym świecie do 2022 roku - czytamy w komunikacie prasowym firmy. To efekt współpracy z Fundacją Ellen MacArthur wraz z którą Grupa Accor zobowiązała się do przyłączenia się do Global Tourism Plastics Initiative prowadzonej przez Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) i Światową Organizację Turystyki.

Grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 roku. Działanie sieci ma na celu zmniejszenie szkodliwego wpływu na środowisko i wzmożenie wysiłków na rzecz walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem. Inicjatywa jest znaczącym krokiem naprzód dla światowej branży hotelarskiej i grupy, która od wielu lat dba o zrównoważony rozwój.

ZOBACZ TAKŻE: McDonald’s wprowadza papierowe słomki

- Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów oraz społeczności przyjmujących. Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel. Chodzi o bycie świadomym społecznie i konsekwentnym - Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.

Przyjmując ponad 120 milionów gości i serwując ponad 200 milionów posiłków każdego roku, Accor ze starannością realizuje rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat. Oprócz poprzedniego zobowiązania do wyeliminowania wszystkich plastikowych słomek, mieszadełek i patyczków kosmetycznych. Przy ponad 200 milionach plastikowych artykułów jednorazowego użytku wykorzystywanych niemal we wszystkich obszarach działalności, hotele już teraz znacznie zmniejszają swój negatywny wpływ na środowisko. Niektóre z nich wdrożyły skuteczne rozwiązania, wybierając bardziej zrównoważone rozwiązania - czytamy dalej.

Właściciel sieci hoteli Accor deklaruje, że w 94 proc. placówkach wyeliminowało stosowanie słomek, patyczków kosmetycznych i mieszadełek. Pozostałe 6 proc. (głównie w Chinach) zrobi to do końca marca 2020 r. 89 proc. hoteli ibis (czyli w sumie 2087 obiektów) korzysta z dozowników np. do kosmetyków w łazienkach, co oznacza wyeliminowanie plastiku dla tego wyposażenia. Do tej grupy w tym roku dołączą także hotele ibis w Ameryce Łacińskiej.

Z kolei hotele takie jak np. ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, Lombok w Indonezji, Ibis Styles São Paulo Anhem, a także wiele obiektów na Bali podjęło indywidualnie kroki, aby pozbyć się plastiku z oferty i wycofania 100 proc. plastikowych produktów jednorazowego użytku. W Polsce, w siedzibie grupy w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tysięcy plastikowych butelek w skali roku - to o 2 tony plastiku mniej w środowisku.

SPRAWDŹ KONIECZNIE: Koniec z jedzeniem plastikiem! Unia zakazała plastikowych sztućców

- Jednym z głównych celów Accor oprócz znalezienia zamienników dla plastiku i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko jest pozytywna zmiana sposobu myślenia na całym świecie poprzez przyjęcie logiki 3R: Reduce, Re-use and Recycle (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi). Dlatego centrala grupy będzie promować najlepsze praktyki w sieci, a hotele – ulepszać lokalne inicjatywy i rozwiązania dla gości hotelowych - czytamy w komunikacie.

- Nasze wysiłki nie kończą się na tym. Jesteśmy grupą innowacyjną i stale poszukujemy kolejnych obszarów, w których możemy zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko globalne, pomagając jednocześnie lokalnym społecznościom w tworzeniu zdrowszej i bardziej zrównoważonej przyszłości. Pracując nad realizacją naszych zobowiązań, jesteśmy wdzięczni wszystkim zespołom z całego świata, którzy podzielają nasze przekonanie, że należy starać się o to, by świat był się lepszym miejscem dla naszych gości, niezależnie od tego czy podróżują z nami czy nie - Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze