Polski eksport

i

Autor: Shutterstock

Handel z zagranicą coraz łatwiejszy

2015-09-15 17:16

SantanderTrade.com pozwoli firmom nawiązać owocną współpracę z kontrahentami poza granicami naszego kraju.

Jednym z podstawowych problemów małych i średnich przedsiębiorców, którzy przymierzają się do ekspansji zagranicznej, jest dostęp do wiarygodnej informacji o warunkach prowadzenia biznesu w kraju docelowym czy o wybranych partnerach biznesowych.

Zobacz również: Leszek Balcerowicz: Bez reform nie dogonimy Zachodu [WIDEO]

Trudno o wiarygodne informacje - część powszechnie dostępnych materiałów jest nieaktualna, wielu firmom niełatwo jest dotrzeć do odpowiednich źródeł i nawiązać współpracę z wiarygodnym kontrahentem. Może w tym pomóc platforma internetowa SantanderTrade.com, którą uruchomił Bank Zachodni WBK. Za jej pośrednictwem udostępnia klientom szeroką bazę informacji o realiach prowadzenia działalności gospodarczej w poszczególnych krajach.

Zagraniczni partnerzy na wyciągnięcie ręki

SantanderTrade.com to unikalny na skalę kraju portal internetowy, który pozwala firmom poszukującym szansy na rynkach zagranicznych odkrywać nowe obszary ekspansji. Narzędzie jest przeznaczone dla podmiotów, które są zainteresowane importem surowców i towarów, eksportem produktów i usług oraz inwestycjami bezpośrednimi na zagranicznych rynkach. Oferuje dane i informacje o wymianie handlowej z 185 krajami, ponad 25 tys. raportów na temat interesujących branż wymiany międzynarodowej oraz dostęp do bazy importerów i eksporterów, która ułatwia znalezienie zagranicznego partnera.

Na stronie można znaleźć również informacje o regulacjach i zasadach wymiany międzynarodowej w danym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem warunków specyficznych dla wybranego rynku lub branży.

SantanderTrade.com to również dostęp do ponad miliona ofert i przetargów na całym świecie oraz aktualna informacja o ponad 40 tys. targów i wystaw w różnych krajach. Co ważne, wszystkie dane i informacje są podane w przejrzystej, zorganizowanej, intuicyjnej i łatwej do nawigacji formie.

Misje handlowe i certyfikowane szkolenia

Platforma SantanderTrade.com, oprócz podstawowych informacji o poszczególnych krajach, przygotowanych pod kątem ich atrakcyjności biznesowej, zawiera dodatkowe funkcjonalności, które są dostępne tylko dla członków Santander Trade Club - specjalnego klubu dla klientów Grupy Santander.

Czytaj także: Chcesz wziąć kredyt hipoteczny? Musisz mieć 15 proc. wkładu własnego

Wśród głównych korzyści z przynależności do klubu są m.in. webinaria związane z zagadnieniami dotyczącymi handlu międzynarodowego, wirtualne misje handlowe oraz okresowe szkolenia prowadzone i certyfikowane przez instytucje międzynarodowe.

Biznesowe swatanie kontrahentów

Dzięki platformie polscy importerzy i eksporterzy mogą nawiązywać bezpośrednie relacje handlowe. Można to porównać do systemu matchmakingowego (matchmaking w tłumaczeniu na jęz. polski to swatanie), gdzie polski eksporter lub importer mogą dzięki SantanderTrade.com nawiązać kontakt z potencjalnymi kontrahentami - klientami banku i Grupy Santander na świecie. To bardzo ważne, bo wielu eksporterów, choć ma doskonałe produkty i odwagę biznesową, żeby rozpocząć ekspansję, napotyka na prozaiczną barierę związaną ze znalezieniem konkretnego odbiorcy.

Na całym świecie portal SantanderTrade.com notuje 200 tys. wizyt miesięcznie. Do Santander Trade Club należy ponad 17 tys. firm klientów Grupy Santander - wszyscy oni są potencjalnymi partnerami polskich przedsiębiorców.

Małe i średnie firmy wybierają się za granicę Magdalena Janicka, menedżer w Zespole Rozwoju Segmentu i Bankowości Zagranicznej MŚP, Bank Zachodni WBK

Eksport w ostatnich latach stał się ważną lokomotywą wzrostu gospodarczego Polski i amortyzatorem zjawisk z punktu widzenia gospodarki niekorzystnych. Udział eksportu w polskim PKB zwiększył się dwukrotnie w ciągu ostatniej dekady, natomiast udział Polski w obrotach światowego handlu w tym samym czasie wzrósł dwuipółkrotnie. Współpraca z zagranicznymi kontrahentami nie jest, jak mogłoby się wydawać, domeną tylko wielkich przedsiębiorstw. Znaczący udział w tym obszarze mają podmioty z sektora MŚP. W ekspansji zagranicznej dostrzegają wiele zalet i co ważne, nie są pozostawione samym sobie - mogą liczyć na wachlarz instrumentów wspierających realizację ich ambicji międzynarodowych.

Polski eksport rośnie i to w dużej mierze za sprawą małych i średnich firm, dla których ekspansja zagraniczna staje się coraz częściej strategicznym obszarem biznesowym. Warto, aby zagraniczna działalność przedsiębiorstwa była poprzedzona analizą możliwych zagrożeń, przygotowaniem mapy atrakcyjnych kierunków ekspansji, zdobyciem szeregu informacji o rynku docelowym, a także wiedzą na temat dostępnych rozwiązań finansowych i innych, wspierających takie działania. Od tego, jak firma przygotuje się do decyzji o wysłaniu swoich produktów i usług za granicę lub odwrotnie, imporcie interesujących towarów i usług z zagranicy, może zależeć jej późniejszy sukces. Nowe możliwości dla małych i średnich firm stwarzają dotacje unijne, wsparcie rządowe oraz Bank Zachodni WBK.

Zobacz koniecznie: Nie będzie obniżki podatku VAT w 2016 roku

Z kwoty 82,5 miliarda euro funduszy, przyznanych Polsce przez Komisję Europejską na lata 2014-2020, dla przedsiębiorców przeznaczono około 17 mld euro. To pieniądze warte zainteresowania, które mogą znacznie przyspieszyć rozwój polskich firm, między innymi poprzez ekspansję międzynarodową. Także polski rząd wspiera podmioty z sektora MŚP w realizacji strategii międzynarodowego rozwoju. Firmy mogą uczestniczyć w organizowanych szkoleniach i seminariach. Coraz większą popularnością cieszą się misje handlowe - nie tylko fizyczne, ale również te wirtualne.

Dla Banku Zachodniego WBK sektor MŚP jest jednym z kluczowych, dlatego firmom mającym plany związane z eksportem i importem towarów, a także z zagranicznymi inwestycjami bezpośrednimi, zapewniamy wiele usług finansowych i niefinansowych, które istotnie wspierają ekspansję poza granicami naszego kraju. Pełnimy rolę nie tylko strony zapewniającej finansowanie inwestycji, ale również partnera, który kompleksowo wspiera proces nawiązywania kontaktów biznesowych, negocjowania kontraktów handlowych, dostarcza narzędzi i rozwiązań zabezpieczających bezpieczeństwo transakcji międzynarodowych. Rozwój polskiego eksportu i sprawną realizację importu ułatwiamy dzięki naszej szerokiej ofercie produktowej w zakresie transakcji handlu zagranicznego. Obejmuje ona zabezpieczanie ryzyka walutowego i handlowego w formie transakcji skarbowych, akredytyw, inkas czy gwarancji międzynarodowych. Szkolimy, wspieramy, podpowiadamy.

Najnowsze