Ceneo

i

Autor: materiały prasowe

18. urodziny Ceneo

I to się będzie nazywało…Ceneo!

2023-02-14 14:15

Marka Ceneo świętuje 18 urodziny i pokazuje światu swoją nową reklamę w klimacie retro. Korzystając z okazji przypominamy, jak to się stało, że początkowo mały, lokalny serwis stał się największą porównywarką cen w Europie.

14 lutego świętujemy nie tylko walentynki, ale również 18 urodziny jednej z największej platform e-commerce na polskim rynku – Ceneo. Z tej okazji marka wypuściła nową reklamę, której akcja dzieje się w latach 90` - 10 lat przed powstaniem Ceneo.

Na ekranie widzimy lutowy dzień na bazarze. Trzech sprzedawców układa towar, czekając na kupujących. Mają szeroki asortyment – od zabawek po kasety i drobną elektronikę. Chcą jak najlepiej zaprezentować towar, żeby zainteresować przechodniów. Główną bohaterkę, podczas walki z taśmą kasetową, nagle nawiedza wizja przyszłości internetu.

Widzi wszystkie sklepy w komputerze – tysiące takich bazarków jak ich. Miejsce, w którym można wyszukać produkt, porównać jego cenę i kupić bezpośrednio na platformie poprzez guzik „KUP TERAZ”. Z zachwytem odkrywa, że to się będzie nazywać CENEO! No dobra, ale jak to się wszystko naprawdę zaczęło?

Od bazarków po pierwsze e-sklepy

14 lutego 2005 to oficjalna data powstania Ceneo, które zaczynało jako niewielka, kilkuosobowa firma. Serwis powstał z myślą o zaspokojeniu dopiero rodzące się potrzeby internautów i na początku umożliwiał porównywanie cen produktów z 8 sklepów w ramach 4 kategorii. 

W tamtym czasie poszukiwanie okazji i mądre, bezpieczne kupowanie wiązało się z wycieczkami od sklepu do sklepu i było przywilejem jedynie mieszkańców dużych miast. Internet był produktem luksusowym, a o szerokim katalogu online i analizie ofert w kilka sekund nikt jeszcze nawet nie marzył. Pierwsze sklepy internetowe zaczęły powstawać pod koniec lat 90., a zakupy online stanowiły niespełna ułamek sprzedaży detalicznej.

Pojęcie handlu elektronicznego zaczynało przebijać się w świadomości Polaków, a sklepów internetowych było niewiele. W ciągu 2 lat do Ceneo dołączyło tysiąc sklepów i milion użytkowników. Platforma dobrze wyczuła potrzeby kupujących i stała się jednym z najbardziej popularnych źródeł informacji o cenach produktów.

Rozwijający się portal wzbudził ciekawość QXL – ówczesnego właściciela Allegro. Na początku 2007 r., czyli 2 latach od startu, Ceneo staje się częścią grupy. Od tego momentu zaczyna się zupełnie nowy etap w historii serwisu, który w ramach Grupy Allegro dynamicznie rozwija swoją platformę i buduje silną pozycję na polskim rynku e-commerce.

Zaufanie jako podstawa w e-commerce

Rok 2009 przyniósł wiele zmian w polskim Internecie. Media obiegła informacja, że kupujący w serwisach aukcyjnych często otrzymywali cegłę i ziemniaki zamiast wymarzonej karty voodoo3. W tym samym momencie Ceneo stawiało na zaufanie i bezpieczeństwo – wprowadziło program Zaufanych Opinii. Było to pierwsze w Polsce sprawdzone źródło opinii o transakcjach w sieci. Na początku recenzje dotyczyły jedynie sklepów, jednak 4 lata później program rozszerzono również o opinie dot. produktów. Obecnie baza zawiera ponad 47 mln opinii o sklepach, produktach i dostawcach oraz pomaga milionom użytkowników podejmować trafione decyzje zakupowe.

Duża popularność opinii wpłynęła na decyzję o powstaniu kolejnego narzędzia, jakim jest coroczny Ranking Zaufanych Sklepów. Wyróżnia on i nagradza najlepiej oceniane przez użytkowników sklepy internetowe. Do dzisiaj jest on pewnego rodzaju drogowskazem, po który chętnie sięgają kupujący.

Mobilni mogą więcej!

W 2011 r. rynek mobilny dynamicznie się rozwijał. Apple zaprezentował iPhona 4s, a Ceneo wypuściło pierwszą wersję mobilną serwisu – czując, że ten kierunek może mieć znaczenie. Początkowo internauci mobilni stanowili niespełna 1% użytkowników, teraz jest ich ponad 62%. Ceneo jako pierwszy serwis e-commerce w Polsce zaprezentował również aplikację na iPhone’a, która umożliwia skanowanie kodów kreskowych i w ten sposób wyszukiwanie produktów. Aplikacja od samego początku cieszyła się dużą popularnością. Klienci w dowolnym miejscu mogli skanować kody produktów i porównać ich ceny w sklepach internetowych. 

Kroki w stronę marketplace

Rynek dynamicznie się rozwijał, a e-sklepów przybywało. Polacy docenili internetowy model zakupów, odkrywając, jak dużą oszczędność czasu im to daje. Zakupy online stały się również wybawieniem dla mieszkańców mniejszych miejscowości, w których dostęp do wielu sklepów był utrudniony. Według analiz PMR w 2011 r. wartość rynku e-commerce w Polsce sięgnęła 18 mld złotych.

Portal zrobił więc kolejny krok i wprowadził usługę KUP TERAZ, dzięki której użytkownicy mogą kupować bezpośrednio przez Ceneo. Pierwszym zakupionym w ten sposób produktem była płyta winylowa Michaela Jacksona. Platforma po raz kolejny zadbała też o bezpieczeństwo użytkowników, wprowadzając ubezpieczenie transakcji, zwane Programem Ochrony Kupujących.

Wyjście poza ramy - nie tylko e-commerce

W ramach promocji, w 2012 roku serwis Ceneo wypuszcza swoją pierwszą reklamę – z zakonnicą i policjantem w roli głównej. Zakonnica – deklarując Dzień zaczynam od modlitwy, a zakupy od Ceneo.pl – robi niemałe zamieszanie na polskiej scenie reklamowej. To jednak nie koniec zaskoczeń. W 2017 roku Ceneo pobija rekord Guinnessa! Zbiórka karmy pod hasłem Rekordowa Miska angażuje celebrytów, pracowników i wszystkich użytkowników serwisu. Podczas akcji zgromadzono ponad 23 tony karmy dla polskich schronisk.

Największa porównywarka cen w Europie

Ceneo, wraz z całą grupą Allegro, w październiku 2020 r. zadebiutowało na giełdzie. Pierwsze notowanie grupy dało przebicie aż o 51 proc. w porównaniu z ceną z oferty publicznej. Według debiutu wartość rynkowa spółki wyniosła 66,5 mld zł, co było ewenementem na warszawskiej giełdzie. 

W grudniu 2020 r. większość czołowych wydawców i serwisów internetowych zanotowała niższe zasięgi niż w listopadzie. Nie dotyczyło to jednak Ceneo.pl. Drugi co do wielkości serwis e-commerce w Polsce zanotował bowiem kolejny wzrost, zbliżając się do lidera – Allegro.

Platforma towarzyszy Polakom w codziennych zakupach od 18 lat. Inwestując w innowacje i ciągły rozwój ewoluuje wraz z rosnącym rynkiem e-commerce. Dzisiaj zespół Ceneo to ponad 200 specjalistów, którzy tworzą największą w Europie porównywarkę cen i katalog produktów. Na platformie dostępne są oferty największych marek, dzięki czemu użytkownicy mogą czuć pewność, że kupują produkt w najniższe cenie, oszczędzając tym samym czas potrzebny na weryfikację.

Celem serwisu jest tworzenie bezpiecznego miejsca, od którego Polacy będą zaczynać zakupy online, mając pewność, że znajdą wymarzony produkt w najlepszej cenie.

Tańczące z promocjami 16.02.2023
Sonda
Czy robisz zakupy przez Internet?
Najnowsze