Internetowy sklep frisco.pl od kuchni. Zobacz, skąd przyjeżdżają Twoje zakupy [GALERIA]

2017-09-30 13:00

Zamawiasz zakupy spożywcze przez internet? Zobacz, jak wygląda magazyn supermarketu działającego tylko w wersji on-line frisco.pl. Prezentujemy cały proces pakowania i dostawy pełnego koszyka zakupów prosto pod drzwi klienta.

Sklep internetowy frisco.pl to polska firma, która działa na rynku już 11 lat. Przyjmuje zamówienia z Warszawy i okolic. Zrealizowała ich już ponad milion. Trendy konsumenckie wskazują na to, że gorzej raczej nie będzie. Klienci sklepów internetowych pewnie niejednokrotnie zastanawiali się, kto pakuje dla nich produkty i w jaki sposób. Wybraliśmy się z wizytą do magazynu frisco.pl. Zobacz, jak przebiega cały proces realizacji zamówienia.

Plusem zakupów internetowych jest możliwość składania zamówień przez całą dobę. We frisco.pl klient od razu widzi, czy dany produkt jest dostępny. Jeśli akurat go nie ma (np. sezonowy owoc), to okienko z produktem podświetla się w innym kolorze. Firma nie stosuje zamienników artykułów. Jak już koszyk jest wirtualnie wypełniony, a zlecenie zaakceptowane, to przychodzi czas na jego realizację.

Zobacz też: Zwyczaje Polaków. Zobacz, jak kupujemy jedzenie

Do warszawskiego magazynu kilka razy dziennie przyjeżdżają produkty świeże –  tyle, ile danego dnia zamówili klienci.  Dostarczają je producentci warzyw, owoców, mięsa, pieczywa.  Obecnie aż 75 proc. koszyków klientów frisco.pl zawiera produkty świeże. Większość tych towarów (mięsa, warzywa) szybko trafiają do chłodni.

Pozostałe produkty przechowywane są magazynie. Na powierzchni 4,5 tys. mkw podzielonej na strefy magazynowane są rozmaite towary (m.in. chemia, kosmetyki, napoje, kasze, makarony, mleko, kawa, herbata). Pod ścisłą kontrolą jest półka z jajami. Pracownicy magazynu po przyjęciu towaru przeglądają zawartość wszystkich pudełek i sprawdzają, czy wszystkie jaja są całe.

W magazynie zakupy segregowane są do dużych koszy według kategorii (np. owoc-warzywa, chemia). Jak już dana pula jest gotowa, to trafia na taśmę sortującą. Dopiero na tym etapie towar jest dokładnie automatycznie rozdzielany na zamówienia konkretnych klientów. Jednocześnie na taśmie znajdują się produkty dla 60 klientów. Każdego dnia w magazynie sortowanych jest około 50 tys. produktów. W skali roku to już ok. 18,25 mln produktów. Taśma sortująca w ciągu dnia pokonuje trasę ok. 70 km, w skali roku to już ok. 25 500 km (to jak trzykrotna trasa z Warszawy do Tokio).

Gotowe kosze trafiają do transportu. Załadowane auta (tzw. firsco vany) wyjeżdżają w trasę dwa razy dziennie. Średnio jeden samochód przejeżdża ok. 150 km dziennie, co rocznie sumuje się do ponad 1,5 mln kilometrów (można objechać ziemię prawie 40 razy). Temperatura w aucie wynosi maksymalnie kilkanaście stopni Celsjusza, a strefa z chłodnią 6 stopni Celsjusza. Lody i mrożonki przewożone są w pojemnikach z suchym lodem, który utrzymuje temperaturę -18 stopni Celsjusza przez co najmniej 5 godzin.

Klient za zakupy zwykle płaci kartą i tę formę płatności wybiera już ponad połowa klientów frisco.pl. Rośnie popularność przelewów online – w pierwszym półroczu na tę metodę zdecydowało się 30 proc. klientów. Spada natomiast płatność gotówką przy odbiorze (14,9 proc.), co poza rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych, może oznaczać także wzrost zaufania do e-zakupów z dostawą.

Zobacz: Kurier przyniesie zakupy prosto do lodówki

Przeczytaj: Carrefour wprowadzi zakupy sąsiedzkie

Najnowsze