Bank zwróci pieniądze klientom
Dlaczego UOKiK nakazuje instytucjom finansowym zwrot pieniędzy? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się bankom i temu jak informowały swoich klientów o zmianach w cennikach i regulaminach.
- Część instytucji zamieszczała jedynie komunikaty w systemach bankowości elektronicznej, a zdaniem UOKiK nie spełnia to wymogów tzw. trwałego nośnika. Teoretycznie bank może bowiem w każdej chwili zmienić treść dokumentu - podaje Bankier.pl.
Już wcześniej UOKiK wydał podobną decyzję w przypadku innych banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, Deutsche Bank, Idea Bank, Pekao i Plus Bank. Teraz ING Bank Śląski zobowiązał się do zwrotu naliczonych opłat i udostępnienia na miesiąc za darmo wszystkich bankomatów na terenie kraju (od 29.10 do 28.11).
Kto może liczyć na zwrot?
Sprawa dotyczy klientów indywidualnych, którzy przed 1 marca 2017 r. mieli rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lub mieli kartę, byli użytkownikami systemu bankowości internetowej i wyłącznie przez ten system byli informowani przez bank o zmianach opłat i prowizji dotyczących rachunku, które weszły w życie od 1 stycznia 2014 r. do 1 marca 2017 r. - informuje rp.pl.
O tym, którzy klienci powinni oczekiwać pieniędzy bank poinformuje za pomocą komunikatu zamieszczonego w systemie Moje ING.