Awaria kart płatniczych MasterCard miała miejsce 23 i 24 września, choć informacja o niej wyciekła do mediów dopiero wczoraj. O zdarzeniu poinformował użytkownik popularnego portalu wykop.pl, który miał konto w ING Banku Śląskim, ale awaria dotyczyła także innych banków, które obsługują karty MasterCard.
Jak się okazuje, wszystkiemu winien był system płatności „eService”. Transakcje, których użytkownicy kart dokonywali w dniach 23 i 24 września mogły być podwójnie księgowane.
- Uprzejmie wyjaśniamy, że z powodu zaimplementowania w systemach rozliczeniowych nieprawidłowo opisanego pliku z transakcjami kartami Mastercard procesowanymi przez eService, na kontach niewielkiej części klientów niektórych banków mogło dojść do tymczasowego, podwójnego obciążenia za zrealizowane transakcje – wyjaśnił portalowi money.pl eService.
Platforma płatnicza dodaje, że we współpracy z bankami wprowadzili już poprawne rozliczenia i przepraszają za wszelkie niedogodności.