Nagrody zostały przyznane w ramach Raportu CSR Gazety Finansowej, który jest publikowany co kwartał i w całości poświęcony obszarowi CSR. W każdym numerze wyróżniane są firmy i instytucje, które za pomocą interesujących inicjatyw wspierają ważne społecznie obszary. Kolegium redakcyjne tygodnika przyznało nagrody po raz jedenasty. Zwyciężyli PKP Cargo i TVP 2.
PKP Cargo zostało wyróżnione za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej i promocję swoich aktywności na Facebooku. Firma z okazji 10-lecia istnienia na rynku zorganizowała swoim pracownikom m.in. wyprawę wspinaczkową na szczyt Mont Blanc.
TVP 2 dostała nagrodę za poruszanie społecznie ważnych problemów w programie "Pytanie na śniadanie". Program koncentrował się na tematyce zdrowia kobiet, które stanowią 70 procent odbiorców. Widzowie mogli usłyszeć na przykład o Marszu Różowej Wstążki czy kampanii "Rodzić po ludzku".
Przedstawiciele redakcji "Gazety Finansowej" wybrali laureatów spośród ponad 40 projektów społecznych. Partnerem jedenastej edycji wyróżnień Raportu CSR jest "Super Biznes".