BIZNES FIRMA SPOTKANIE ZEBRANIE

i

Autor: Shutterstock Największą korzyść osiągną osoby, których roczne dochody zbliżają się lub przekroczą próg 120 tys. zł.

Najbardziej kreatywni w biznesie 2016 [RANKING]

2016-03-14 7:00

Już po raz szósty „Brief” opublikował ranking 50 najbardziej kreatywnych w biznesie. Z długiej listy twórczych Polaków wybrano tych, którzy, wyróżniają się nieszablonowym myśleniem i podejściem do biznesu. 7 marca 2016 roku w Sound Garden Hotel odbyła się uroczysta gala, podczas której poznano laureatów rankingu. Wręczenie wyróżnień poprzedziła dyskusja o tym, czy kreatywności można się nauczyć.

Paneliści rozmawiali także o tym, jakie są w Polsce szanse na stworzenia warunków rozwijania kompetencji, które są niezbędne do rozwoju innowacyjności. W debacie udział wzięli: Agnieszka Majchrzak, Idea Bank; Michał Chromiński, Poczta Polska; Małgorzata Wójcik, LeKam; Adam Plona, Wirtualna Polska. "Brief” tradycyjnie wyróżnił zarówno osoby zarządzające dużymi firmami działającymi na kilku rynkach, jak i przedstawicieli sektora MSP i start-upowców. Tym, co łączy te postaci - bez względu na skalę i obszar działania - jest niesztampowe podejście do biznesu, dzięki któremu osiągają sukcesy, będąc o krok przed konkurencją. - Niektórzy widzą w nich szaleńców, ale my dostrzegamy w nich geniusz, ponieważ są to ludzie na tyle szaleni, by sądzić, że mogą zmienić świat. I faktycznie są tymi, którzy go zmieniają, popychając ludzkość do przodu – mówi o wyróżnionych Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”, odnosząc się do słów Steva Jobsa.

W pierwszej piątce tegorocznej, szóstej już edycji rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie znaleźli się:

1. Stefan Batory - jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze tzw. nowych technologii. Absolwent matematyki na Politechnice Warszawskiej od ponad 15. lat aktywnie wpływa na wizerunek polskiego biznesu internetowego – bywa nazywany jednym z najważniejszych organizatorów tejże sfery w naszym kraju. I trudno się temu dziwić – wystarczy bowiem wspomnieć, że jest prezesem i założycielem m.in. przedsiębiorstwa Sensi Soft czy notowanej na rynku NewConnect spółki eo Networks. Jednocześnie nie należy zapominać, że Batory był także współtwórcą Ahoj.pl, czyli jednego z pierwszych portali internetowych w naszym kraju, zaraz po Wirtualnej Polsce, Interii oraz O2. Dzisiaj nazwisko tego przedsiębiorcy kojarzone jest przede wszystkim z dwiema aplikacjami mobilnymi – bardziej popularną w Polsce iTaxi, służącą do sprawnego zamawiania taksówek, oraz Booksy, oferującą możliwość rezerwowania wizyt w salonach usługowych, jak choćby salonach fryzjerskich, kosmetycznych czy masażu.

2. Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash pełni zaledwie od października 2014 r., a efekty jego sprawnego kierowania firmą są już teraz bardzo wyraźne. W tegorocznym zestawieniu „Deloitte Technology Fast 50”, prezentującym najszybciej rosnące spółki z regionu EMEA, firma SkyCash, będąca największym polskim systemem płatności mobilnych, zajęła drugie miejsce, stając się tym samym najdynamiczniej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznym w Polsce. Warto również zauważyć, że pod koniec września ubiegłego roku liczba pobrań aplikacji na urządzenia z systemem Android przekroczyła 2 mln, a zgodnie z szacunkami firmy liczba transakcji dokonanych za pomocą aplikacji oscylowała wokół 6 mln.

Zobacz także: Uber szturmuje polski rynek i obniża ceny

3. Mariusz Ciepły, współzałożyciel, prezes zarządu, LiveChat Software. Mariusz Ciepły jest jednym z założycieli i głównych akcjonariuszy spółki LiveChat Software. Funkcję prezesa zarządu pełni od 2010 r. Jest też członkiem rad nadzorczych spółek Venture Incubator, Time Solutions oraz Wakepark. Firma informatyczna, tworząca oprogramowanie dla biznesu, LiveChat Software działa we Wrocławiu od 2002 r. Od tego czasu dokonała niezwykłego skoku rozwojowego. W kwietniu 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom 1 mld zł.

4. Kamila Sidor, założycielka, Geek Girls Carrots. Kobieta, która aktywnie działa na rzecz innych kobiet, tworząc społeczność Geek Girls Carrots. Skutecznie udowadnia, że świat IT i nowych technologii nie musi być światem zdominowanym przez mężczyzn. Ma talent do zjednywania sobie ludzi i skupiania ich wokół ważnych jej zdaniem idei, co wykorzystuje, angażując się w liczne projekty, jak choćby organizacja pierwszego w Polsce Startup Weekendu. Współzałożycielka klubu mówców publicznych Speaking Elephants Toastmasters Club oraz inwestor w startupie technologicznym Motiveapps.

5. Krzysztof Klimczak, Marek Rogoziński, Jarosław Sygitowicz - założyciele, ZenCard. To pomysłowe trio jest odpowiedzialne za powstanie firmy ZenCard, która ma zmienić spojrzenie na współczesne programy lojalnościowe. Bazując na doświadczeniu z zakresu IT i bankowości, Klimczak, Rogoziński i Sygitowicz, postanowili stworzyć system, który przyniesie korzyści każdej ze stron – klientowi, marce oraz bankowi. ZenCard bazuje na założeniu, że eliminacja kuponów usprawnia cały proces i nie wymaga od klienta takiego zaangażowania jak dotychczas. ZenCard jest skierowany do sprzedawców wielokanałowych, bo wykorzystuje dane o zakupach off-line i on-line. Oferuje narzędzie, które dokonuje identyfikacji konsumentów na podstawie karty płatniczej lub w oparciu o dane zaczerpnięte ze sklepu. Dziś to sprzedawca decyduje o wyglądzie programu lojalnościowego i z łatwością nim zarządza.

5. Rafał Masny, Cezary Jóźwik, Robert Pasut - twórcy, Abstrachuje; założyciele, Abstrawear; współwłaściciele, Klub BAL. Drogę na szczyt polskiego internetu zaczynali w serwisie YouTube. To właśnie tam pojawił się ich pierwszy klip – „Co mówią: GIMBUSY”. Dziś ich produkcje mają średnio 2 mln wyświetleń, a obserwuje ich około 1,5 mln subskrybentów. Widzów przyciągają absurdalnym humorem, poruszając aktualną tematykę społeczno-kulturalną. Jednak Abstrachuje to nie tylko on-line, swoją obecność akcentują również na polskich ulicach za pośrednictwem Abstrawear, czyli marki odzieżowej. Na koszulkach, bluzach czy czapkach prezentują kultowe teksty ze swoich klipów, jak choćby „Handluj z tym” czy „Gunwo”. W ubiegłym roku zainwestowali również w gastronomię, stając się współwłaścicielami warszawskiego klubu BAL.

źródło: brief.pl

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze