To będzie wyjątkowo udany okres dla inwestycji w spółce PKP Cargo. Modernizacje taboru mają objąć łącznie blisko 400 lokomotyw, w tym ok. 160 elektrycznych oraz ok. 230 spalinowych.
Ciągły rozwój
Mimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej w Europie spółka rozwija się niezwykle prężnie. W latach 2012-2016 przychody i zysk PKP Cargo wciąż będą rosnąć. Ta prognoza dynamiki rozwoju pozwoliła na odważne plany inwestycyjne. Efekt? Zawarcie wyjątkowych co do skali kontraktów z bydgoską PESĄ i nowosądeckim NEWAGIEM. Przewoźnik towarowy zmodernizuje tam za ponad 400 mln zł 130 lokomotyw serii SM42 i ST44. - Świadomie zdecydowaliśmy się na tak duży, bezprecedensowy, jeśli chodzi o skalę program modernizacji lokomotyw spalinowych. W pierwszej kolejności chcemy modernizować lokomotywy, z których mamy najszybszy zwrot z inwestycji, a każda unowocześniona lokomotywa spalinowa przynosi natychmiastowe oszczędności na paliwie czy oleju silnikowym - tłumaczy Wojciech Balczun, prezes PKP CARGO.
Z myślą o środowisku
Spółka idzie z duchem czasu. Zakres modernizacji lokomotyw SM42 i ST44 obejmuje przede wszystkim wymianę silnika spalinowego na silnik nowej generacji, który spełnia wymagania w zakresie emisji spalin, drgań i generowanego hałasu. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa zapewni on wysokie osiągi, a także efektywność eksploatacji. Te inwestycje są istotne dla dalszego rozwoju spółki. Dlaczego? Dla PKP CARGO lokomotywy serii SM42 są głównym sprzętem do realizacji prac manewrowych, a lokomotywy ST44 podstawową serią do obsługi ciężkiego ruchu towarowego na szlakach niezelektryfikowanych.
Modernizacja pełną parą
Na tym plany przewoźnika towarowego się nie kończą. W trakcie realizacji jest także projekt modernizacji lokomotyw elektrycznych serii EU07 (ZNLE Gliwice) oraz projekty dotyczące modernizacji lokomotyw spalinowych serii SU45 i SU46 (PESA Bydgoszcz).
PKP CARGO zamierza również przyspieszyć odrabianie wieloletnich zaległości w wymianie swojego taboru wagonowego. Spółka planuje w latach 2012-2016 zakupić ponad 1800 wagonów, w tym ponad 1400 węglarek i 330 wagonów specjalistycznych.
Te inwestycje umożliwią spółce utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim, a także pozwolą jej powalczyć o intratne kontrakty na rynkach europejskich.