Czekolada

i

Autor: Pixabay Czekolada

Polska wegańska czekolada ma szansę podbić świat!

2020-11-27 5:48

Realia pokazują, że współczesny biznes nie zawsze idzie w parze z ekologią. Istnieją jednak przypadki wymykające się tym niechlubnym standardom. Jednym z nich jest polska firma Las Vegan’s, która wyprodukuje wegańskie czekolady z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego, pakowane w kompostowalne, pozbawione plastiku opakowania.

Crowdfunding, czyli jak sama nazwa wskazuje „finansowanie przez tłum”, oznacza sposób pozyskiwania funduszy na funkcjonowanie różnego rodzaju projektów. W praktyce, każdy kogo przekonuje dana inicjatywa i komu bliskie są idee z nią związane, może kupić akcje danej spółki i w ten sposób pomóc jej zrealizować cel. Jako akcjonariusz może liczyć na zyski z inwestycji oraz szereg benefitów, które otrzymuje od firmy w ramach podziękowań wraz z zakupem akcji. A co najważniejsze – w przyszłości tworzyć ten projekt razem z jego inicjatorami.Na świecie nie brakuje znanych osobistości, które angażują się w finansowe wsparcie biznesów, w tym również tych wegańskich. Dla przykładu, Bill Gates czy Leonardo DiCaprio zainwestowali w rozwój roślinnych burgerów, a Oprah Winfrey, Natalie Portman i Jay-Z stali się współwłaścicielami spółki produkującej mleko roślinne.

ZOBACZ TAKŻE: Słodycze gratis, masło i wędliny za grosze! NOWE promocje w Biedronce od 26.11. [GALERIA]

Rosnąca potrzeba wegańskich słodyczyJak pokazują badania, już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę. Ponadto 43 proc. Polaków przyznaje, że nie rezygnując ze spożycia mięsa całkowicie, mocno je ogranicza. Równie ważny jest fakt, że niemal 12 proc. Polaków nie pije mleka i nie je produktów mlecznych oraz niemal tyle samo nie je jaj i produktów jajecznych. Ponadto, Polska jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się rynkiem czekolady. W ciągu jedynie ośmiu miesięcy 2020 roku produkcja czekolady wzrosła o 6,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła 191 tys. ton. Jednocześnie zaledwie 5 proc. wszystkich nowych słodyczy, które wyprodukowano między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Wciąż istnieje zatem duże rynkowe zapotrzebowanie na produkty tego typu.

Express Biedrzyckiej - Jacek Karnowski: Piontkowski jest odpowiedzialny za śmierć Polaków

Nowa marka wegańskiej czekolady bio&eco W odpowiedzi na te potrzeby na rynek wchodzi Las Vegan’s, nowa marka założona przez podwarszawską Manufakturę Czekolady Chocolate Story, która od niemal 11 lat tworzy rzemieślnicze czekolady. Spółka, poprzez kampanię crowdfundingową WeganskaCzekolada.pl, planuje uzbierać niemal milion złotych na wprowadzenie na rynek pysznych, wegańskich i w pełni ekologicznych czekolad.

– Zauważyliśmy, że pomimo rosnącego zapotrzebowania na tego typu produkty, wciąż na rynku brakuje wegańskich czekolad, które mają nie tylko dobry skład, ale są także smaczne, a przy tym wpisują się w trendy ekologiczne. Szczególnie czekolad z roślinnym zamiennikiem mleka. Chcemy wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich – mówi Marcin Parzyszek z Las Vegan’s. – Pomysł na stworzenie w 100% wegańskiej marki kiełkował w nas od dawna. Jest on wynikiem obserwacji trendów i zachowań konsumentów, a także naszych własnych – cała nasza trójka, czyli zarząd Las Vegan’s, od dłuższego czasu jest na diecie wegetariańskiej – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: Koronawirus zmienił nasze nawyki. Rosnąca moda na zdrową żywność i catering dietetyczny

Wprowadzenie na rynek wegańskiej czekolady produkowanej jedynie z ekologicznych składników, która będzie miała krótki, czysty skład – to główny cel przyświecający założycielom marki Las Vegan’s. Co ważne, nowe produkty będą wytwarzane zgodnie z filozofią „bean to bar”, a zatem bezpośrednio z ziarna kakaowca aż do gotowej tabliczki. Bez ulepszaczy i półproduktów. Stosowany przez firmę model bezpośredniej współpracy z plantatorami „Direct Trade” umożliwia wybór najlepszych ziaren do produkcji czekolady. Dodatkowo, w trosce o środowisko, nowe produkty będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych z ekologicznego papieru, który w pełni podlega kompostowaniu w warunkach domowych. Będzie to pierwsza marka, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami.Słodkie zestawy w ramach podziękowań Osoby, które włączą się w projekt, otrzymają również atrakcyjne benefity przygotowane przez firmę.

– W ramach podziękowań przygotowaliśmy aż 7 różnych słodkich pakietów dla osób wspierających naszą kampanię. Najmniejsza wpłata to 99 zł i tu przewidzieliśmy takie korzyści jak pamiątkowy certyfikat, dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, w której będą pojawiać się informacje m.in. o nowościach produktowych oraz tabliczkę prawdziwej czekolady bean to bar, czyli wyrabianej od ziarna do tabliczki, z oferty naszej drugiej firmy, Manufaktury Czekolady Chocolate Story – mówi Marcin Parzyszek. Wyższa wpłata oznacza, że rośnie też zestaw takich benefitów. – W kolejnych pakietach przekazujemy m.in. vouchery na warsztaty czekoladowe dla dwóch osób w wybranym lokalu Manufaktury w Łodzi lub Warszawie, karty rabatowe do naszego sklepu, a także możliwość odwiedzenia naszej fabryki czekolady czy testowania nowych czekolad. Co ważne, jeśli ktoś dołączy do biznesu przed 5 grudnia, otrzyma produkty z pakietów jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. To mogą być super prezenty dla bliskich – mówi Marcin Parzyszek z Las Vegan’s.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze