Dwa lockdowny, które uderzyły w polską gastronomię, nie przeszkodziły PINCIE w utrzymaniu produkcji piw w beczkach na poziomie z roku 2019. Co ciekawe liczba lokali, które biorą udział w piwnej akcji „PINTA Miesiąca” (co miesiąc inne kraftowe piwo z PINTY) wzrosła ze 113 w 2019 roku do 140 w 2020. Ogólna sprzedaż browaru z Wieprza była mocno napędzana nowościami, których w 2020 roku było aż 65. Zaledwie 28 piw było już warzonych w poprzednich latach. Do ich chmielenia PINTA zużyła prawie 16 ton chmielu z Europy, USA, Australii i Nowej Zelandii. Flagowym piwem PINTY, z jedną piątą udziału w sprzedaży browaru, pozostał nomen omen intensywnie nachmielony „Atak Chmielu”, pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. Niemal 80% produkcji stanowiły piwa z rodziny ale (górnej fermentacji), 13% - lagery (dolnej fermentacji), a niemal 8% - stale zyskujące na popularności piwa kwaśne. Te proporcje mają być utrzymane też w roku 2021.
Sukces wegańskiej czekolady. Zebrano blisko 1 mln złotych w internetowej zbiórce
Kraft rośnie w sieciach
– Coraz więcej piw rzemieślniczych dobrze rotuje w sieciach handlowych. To w szerokiej dystrybucji tworzy miejsce dla nowych piw w mniej popularnych stylach – mówi Ziemowit Fałat. Dzięki temu do podstawowej oferty PINTY pod koniec 2020 roku dołączył m.in. owsiany stout „Dobry Wieczór”. Latem, w szczycie wyjazdów w polskie góry, bardzo dobrze sprzedawała się lokalna seria piw rzemieślniczych „PINTA Beskidy”.
Obecna sprzedaż Browaru PINTA w 80-85% opiera się na sieciach handlowych i lokalnych sklepach. Jednak lockdowny pokazały jak duże znaczenie dla browarów rzemieślniczych ma handel online. Dlatego PINTA przez swoją stronę internetową rozpoczęła już sprzedaż artykułów pamiątkowych. Rozszerzenie oferty tego sklepu o kraftowe piwa – zgodnie z planami właścicieli PINTY – jest tylko kwestią czasu.
PINTA i Lidl wspierają piwowarów domowych
Już na majówkę 2021 roku będzie można wypić pierwsze z czterech najlepszych piw domowych w Polsce wybranych w konkursie „Niech świat pozna Twoje piwo!”. Warzeniem według receptur piwowarów domowych zajmie się rzemieślniczy Browar PINTA, a sprzedażą na terenie całego kraju Lidl Polska.
W ramach konkursu, który rozpoczyna się 1 lutego br., wybrane zostaną najlepsze piwa domowe w czterech stylach: Summer Pils, Session IPA, Milk Stout i Belgian Saison. – Szukamy receptur na piwa dla ludzi, czyli absolutnie pijalne, jak to się mawia w kręgu wielbicieli piw rzemieślniczych – zwraca uwagę Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru PINTA i piwowar domowy z ponad 25-letnim stażem, który pokieruje pracami konkursowego jury.
Piwowarzy domowi zainteresowani udziałem w konkursie „Niech świat pozna Twoje piwo!” muszą między 1 a 21 lutego wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie https://www.browarpinta.pl/konkurs i przesłać swoje piwa do PINTY. Każdy piwowar może wziąć udział we wszystkich kategoriach konkursowych. Najlepsze piwa zostaną uwarzone w Browarze PINTA w Wieprzu i trafią do sprzedaży w sieci sklepów Lidl. Piwowarzy, którzy zajmą pierwsze trzy miejsca otrzymają też atrakcyjne nagrody od Browaru PINTA. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 9 marca br.
2021 rokiem polskiego kraftu i PINTY
W 2021 roku PINTA obchodzi 10-lecie powstania, co jednocześnie wiąże się z 10-leciem wybuchu piwnej rewolucji w Polsce. Dla PINTY będzie to też pierwszy rok, w którym cała produkcja browaru będzie pochodziła wyłącznie z własnego zakładu w Wieprzu. Urodzinowa impreza zaplanowana jest na przełom wiosny i lata. Jeśli planów nie pokrzyżuje pandemia to oprócz wycieczek po browarze i koncertów na jego dziedzińcu możemy spodziewać się m.in. otwarcia całkiem nowego browaru PINTA Barrel Brewing, wyspecjalizowanego w piwach starzonych w drewnianych beczkach. Właśnie rozpoczęło się jego wyposażanie w instalacje i urządzenia, które dostarcza firma Technum z Wilczyc koło Wrocławia. Pierwsze piwa z PINTA Barrel Brewing pojawią się na rynku w okolicach maja 2021 roku.