- Aktualnie widzimy bardzo duże zainteresowanie emisją Balticus SA. Cieszymy się z przekroczenia kwoty miliona złotych, co pokazuje, że inwestorzy chcą wspierać polską markę, sztukę i pasję. Liczymy, że w kolejnych godzinach i dniach dołączy do nas więcej akcjonariuszy: pasjonatów zegarków i nie tylko. Czasomierze to perspektywiczny biznes i wciągające hobby dla wielu osób. To już ostatni dzwonek dla inwestorów, by zapisać się na akcje, dlatego zapraszam do społeczności Balticus SA – mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.
ZOBACZ: Spotkanie z Lewandowskim za zakupy na Allegro w strefie Huawei
Druga tura crowdfundingu – cele emisyjne
Trwająca kampania crowdfundingowa Balticus SA promowana jest przez platformę Crowdway. To już druga emisja spółki w tym modelu. W 2020 roku ponad 500 inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe modele zegarków: NOMAD, Anglerfish (Żabnica), Deep Water oraz Grey Seal.
Tym razem Balticus planuje pozyskać od inwestorów społecznościowych 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Aktualnie 298 inwestorów dokonało zapisów na łączną kwotę 1 000 920 zł.
Firma ciągle się rozwija, ale chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata.
Współpraca z W.KRUK i ekspansja zagraniczna
Balticus podpisał umowę dystrybucyjną, zgodnie z którą Hashtag.pl jest wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce i w kilku innych krajach, takich jak Czechy, Słowacja, Niemcy, Wielka Brytania. Za sprawą tego kontraktu zegarki Balticus dostępne są m.in. w salonach najstarszej marki jubilerskiej w Polsce: W.KRUK. Można je nabyć w prestiżowej lokalizacji w Galerii Mokotów w Warszawie czy też w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu.
Od maja br. zegarki Balticus dostępne są w kanale e-commerce dla klientów z Niemiec, dzięki współpracy z Chronofactum. Podobne porozumienie zostało zawarte również z firmą Onyx z Czech, która oferuje polskie czasomierze u południowych sąsiadów zarówno w sprzedaży online i stacjonarnej. Balticus i Hashtag.pl dalej pracują na rzecz poszerzenia dostępności zegarków Balticus na rynkach zagranicznych. Plan zakłada, by do końca 2022 roku rodzima marka była silnie obecna m.in. na Słowacji i w Wielkiej Brytanii.
W 2020 r. Balticus czterokrotnie zwiększył liczbę sprzedanych zegarków względem 2016. Po pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży przekraczające milion złotych. Prognozuje, że sprzedaż w drugim półroczu 2021 wyniesie 1,3 mln zł.
Aktualnie w sprzedaży regularnej znajduje się 35 modeli. Oprócz modeli zegarków dostępnych w regularnej sprzedaży przychód spółce zapewniają:
· limitowane serie – od Super Ligii piłki ręcznej, poprzez Reksia dla Wisły Kraków czy Orderu Uśmiechu, jedyny w swoim rodzaju model z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca był Order Uśmiechu. Serie te charakteryzuje limitowana liczba sztuk, a także bardzo wysokie ceny,
· znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia spółka tworzy znakowane serie produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody,
· customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather Balticus oferuje klientom możliwość personalizacji także pasków do zegarków. Tworzone są specjalne zamówienia zawsze w jednej, unikalnej sztuce. Powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami.
Balticus to polska marka z pasją, tworząca doskonałe jakościowo czasomierze premium, które są dopasowane do potrzeb właściciela. Niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Producent do tej pory wyprodukował 4500 zegarków. Balticus to także gwarancja wykonania, dbałości o detale i obsługi posprzedażowej świadczonej door to door.
Zegarki Balticus projektowane są przez Mateusza Przystała – projektanta i współzałożyciela studia D61 Design. Pierwsze zawodowe kroki stawiał już w wieku 15 lat. Wychowany na tzw. „twardym designie”, projektując przede wszystkim środki transportu (od elektrycznych rowerów po autobusy i tramwaje), choć w swoim portfolio, poza zegarkami, ma także m. in. kolekcje mebli metalowych, a nawet stację benzynową.