Pracownia toreb skórzanych

2018-08-07 12:05

Galanteria skórzana z mody nie wychodzi od lat. Nie brakuje też chętnych na to, by na eleganckie wyroby przeznaczyć spore pieniądze. Sklep z galanterią skórzaną to dobry pomysł na biznes, pod warunkiem, że prowadzony jest on w profesjonalny sposób. Trzeba też pamiętać, że wyrobienie dobrej opinii u klientów wymaga czasu.

Wyroby skórzane od lat cieszą się niesłabnąca popularnością. Prym wiodą torebki. Wśród polskich producentów znanych jest kilka marek, które stawiają zarówno na funkcjonalność swoich produktów, jak i wykorzystanie wysokiej klasy materiałów. Własnoręczne tworzenie unikatowych produktów może przynieść wiele satysfakcji. Ale jak znaleźć niszę na rynku rękodzieła i jeszcze na tym zarobić?

GRUNT TO OFERTA

Polacy znudzeni powtarzalnymi, masowymi towarami z sieciowych sklepów coraz częściej szukają produktów oryginalnych. To z kolei napędza modę na rodzimych lokalnych producentów i towary. Coś, co jest estetyczne, pomysłowe, zrobione w niewielkich partiach i z największą starannością, ma duże szanse znaleźć nabywcę. Warto w ofercie zawrzeć wzornictwo zarówno nowoczesne jak i klasyczne. Dobrze, jeżeli firma będzie specjalizowała się w limitowanych kolekcjach i szyła torby w ilościach od 5 do 50 sztuk. Ważne także, aby zadbać o atrakcyjną ofertę. Galanteria skórzana to nie tylko torby damskie i męskie, asortyment można poszerzyć tworząc dodatki do toreb takie jak: kosmetyczki, piórniki, breloki czy różnego rodzaju etui.

PRACA W MODZIE

Inspiracja jest wskazana w każdym biznesie. Trendy w tej branży wyznaczają Włosi, dlatego warto być na bieżąco i śledzić co w skórzanej modzie piszczy. Wiele możliwości dają też targi mody. To doskonała okazja sprawdzenia, jak konkretny produkt prezentuje się w rzeczywistości. Można dowiedzieć się również jak przebiegał proces twórczy oraz ile trwał czas produkcji w innej firmie. Przy produkcji wyrobów skórzanych warto połączyć kaletnicze rzemiosło z nowoczesnymi trendami. Aby marka wyróżniała się na tle innych, ważna jest jakość. Skóra kojarzy się z szykiem i elegancją, dlatego w materiał warto zaopatrywać się w renomowanych garbarniach.

ZESPÓŁ PROFESJONALISTÓW

Jak w każdej firmie, tak i podczas tworzenia galanterii skórzanej potrzebne jest doświadczenie i czas. Park maszynowy w tej branży pozwala przyspieszyć wiele etapów produkcji, ale nawet zaawansowana technologia nie jest w stanie zastąpić pracy ludzkich rąk. Pracownia wymaga zatrudnienia wykwalifikowanych kaletników. Wiedza zespołu jest niezbędna również przy podziale obowiązków w firmie. Wspólnie należy ustalać kolejność produkcyjną, zamówienia specjalne, ilości, kolory, zapotrzebowanie na materiały, surowce, przeglądy i naprawy maszyn czy też szkolenia pracowników.

NIEZBĘDNY SPRZĘT

Im lepiej wyposażona jest pracownia tym większą wydajność pracy można uzyskać. Do produkcji skórzanych wyrobów potrzebne są maszyny ze stopką kroczącą do szycia ciężkiego (skóry) i lekkiego (podszewki), maszyny do szycia praworamienne, ścieniarka brzegowa, dwojarka, wypalarka, maszyna do klejenia, lamowania, cięcia pasków, wycinarka hydrauliczna , prasy do nitów, oczek, maty do cięcia skóry, wykrojniki, wybijaki, nożyce, noże. Oprócz powyższych niezbędne są surowce i materiały : skóry, podszewki, nici, taśmy suwakowe, suwaki, okucia, nity, oczka, zatrzaski, klamry, karabińczyki, wszystko w kolorach i rozmiarach. Do tego kleje, materiały pomocnicze, artykuły do wykańczania i pakowania.

PROMOCJA

Zwykle działalności tego typu mają stałą bazę klientów, z którymi związane są od lat. Dlatego i w tej branży sprawdzi się marketing szeptany. Zadowolony nabywca skórzanej torby z pewnością poleci firmę dalej. Warto także zainwestować w stronę internetową, gdzie można pokazać efekty swojej pracy. Także kontakt bezpośredni na obecnym konkurencyjnym rynku jest nie do przecenienia, dlatego warto mieć przy sobie zapas wizytówek.

PROBLEMY W SKÓRZANYM BIZNESIE

W przypadku producentów toreb skórzanych konkurencja jest coraz mniejsza. Problemem dla potencjalnych klientów może być cena, ponieważ produkty skórzane wykonane przy dużym udziale pracy ręcznej w krótkich partiach z założenia nie mogą być tanie. Cena towaru jest wypadkową cen : surowca, materiałów, kosztów pracy i wielu innych kosztów pośrednich. Drogi sprzęt również nie jest sprzymierzeńcem tego biznesu, jednak na rynku jest duża dostępność maszyn używanychsprowadzanych na zamówienie głównie z Włoch, ale trzeba wziąć pod uwagę ich stan techniczny, dostępność części zamiennych i serwis. Sprawny sprzęt i bezpieczeństwo pracowników to rzecz bezcenna.

KOSZTY INWESTYCYJNE:

- Posadzka - około 15 000 zł

- Instalacja elektryczna - 12 000 zł

- Oświetlenie - 10 000 zł

- Taśma produkcyjna - 15 000 zł

- Zabezpieczenie przeciwpożarowe - 10 000 zł

- Maszyna do szycia stebnówka - od 5000 zł

- Maszyna do szycia praworamienna - od 8000 zł

- Dwojarka - od 20 000 zł

- Wycinarka hydrauliczna - od 20 000 zł

- Ścieniarka brzegowa - od 5000 zł

- Wycinarka do pasków - od 10 000 zł

- Urządzenie do klejenia - od 10 000 zł

- Stoły produkcyjne - 2000 zł/sztuka

- Urządzenie do zawijania pasków - 2000 zł

- Prasy do nitów, oczek, zatrzasków, bigli - około 500 zł sztuka

- metalowe wykrojniki do toreb - od 1000 zł

SUMA - ponad 100 000 zł

DOCHÓD

- Miesięcznie jesteśmy w stanie uszyć 350-400 torebek.

- Część produkcji wykonana jest z materiałów powierzonych przez klientów.

- Cena hurtowa torebki 180-250 zł

- Rentowność produkcji nie jest duża: 15-20%

SUMA: 10 000 ZŁ

Artur Żywicki - Dzięki pracownikom, budujemy zaufanie do marki

Jesteśmy rodzinną, dynamicznie rozwijającą się firmą, istniejącą na rynku od 1995 roku. Od roku 2007, kiedy otworzyliśmy sklep firmowy w Warszawie działamy pod marką BNB. Zajmujemy się produkcją wysokiej jakości toreb skórzanych damskich i męskich oraz dodatków do torebtakich jak : kosmetyczki, piórniki, breloki czy różnego rodzaju etui. 70 procent naszej produkcji to oferta dla pań. Robimy torby wizytowe, sportowe, biznesowe, miejskie, aktówki i plecaki. Stawiamy na oryginalne wzornictwo i wysoką jakość wykonania. Nasza pracownia mieści się w Łodzi przy ul. Krzemienieckiej 2. Współpracujemy ze sklepami i projektantami zarówno w kraju jak też za granicą. Duża część naszej produkcji trafia do naszego sklepu firmowego mieszczącego się w al. Jerozolimskich 65/79 w podziemiach hotelu Marriott w Warszawie. Projektanci z którymi współpracujemy ( w Łodzi mieści się Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania) przychodzą do nas ze swoimi pomysłami. Do nas należy wykonanie zgodne z projektem. Większość zarobionych pieniędzy inwestujemy w pracownię i sklep. Nie jest to może wielki biznes, bardziej sposób na ciekawe życie. Pracujemy właśnie nad stworzeniem strony internetowej pracowni aby być może dotrzeć do tych, do których jeszcze nie trafiliśmy. To co doskwiera to brak młodych wyszkolonych pracowników. Średnia wieku naszej załogi przekroczyła 50 lat. W tym fachu wiek buduje doświadczenie, więc to duża zaleta. To dzięki pracownikom każdego dnia budujemy zaufanie do marki BNB. Do emerytury pracy nam nie zabraknie.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze