Re-branding - czyli zmiana wizerunku firmy

Re-branding to ponowne ubranie w markę, czyli w ogół skojarzeń, które mamy z firmą. Decyzja o zmianie wizerunku firmy nie jest prosta, ale bywa potrzebna. Zwłaszcza gdy klienci lub kontrahenci nie kojarzą firmy z tym, co naprawdę oferuje lub gdy firma na przestrzeni lat poszerza swoją ofertę. W skrócie chodzi o to, by nazwa kojarzyła się z tym, co przedsiębiorstwo oferuje.

- Nazwa i logo powinny z sukcesem przechodzić próbę czasu, czyli wyobrażenie sobie firmy w kontekście pięciu czy piętnastu lat - mówi Paweł Tkaczyk z firmy reklamowej MIDEA, który zawodowo zajmuje się kształtowaniem wizerunku.

Zmiana wizerunku firmy ma na celu dotarcie do nowych klientów. Takich, do których adresowany jest produkt czy usługa, którą oferuje firma. - Może też znacząco zredukować trudności w komunikacji z klientami, jeśli takie zdarzały się wcześniej - mówi Paweł Tkaczyk.

Lekko Odświeżyć czy może zmienić

Re-branding to radykalny proces. Jego łagodniejsza odmiana to odświeżenie wizerunku. - Elementami wygładzania wizerunku firmy może być drobna modyfikacja logotypu, aby lepiej prezentował się na ciemnych tłach, czy zmiana sloganu firmowego - informuje Tkaczyk.

Bardzo częstą przyczyną zarówno zmiany nazwy, jak i wizerunku poszczególnych produktów jest również porządkowanie portfela marek.

Nie znudzić klienta

Niektóre produkty wymagają regularnego odświeżania wizerunku, ponieważ... nudzą się konsumentom. - Komunikat "nowa formuła" czy "ulepszony" podwyższa sprzedaż, ale trzeba go odpowiednio wyartykułować. Przeprojektowanie całej linii jest odpowiednią oprawą do zaprezentowania nowej formuły i robi się to regularnie - mówi ekspert.

W jaki sposób era przekształciła się w markę T-mobile

5 czerwca wprowadziliśmy na polski rynek międzynarodową markę T-Mobile, która zastąpiła dotychczasową markę Era. Zmiana ta nie powoduje żadnych utrudnień dla klientów, a wszystkie prace zostały przeprowadzone płynnie, bez przerw w świadczeniu usług.

Pierwszą rzeczą, którą klienci zauważą, jest zmiana wystroju salonów sprzedaży. Nowe logo, literkę "T", posiada już ponad 300 salonów, a pozostałe zyskają nowy wystrój w ciągu najbliższych kilku tygodni. Nowa marka to nie tylko zmiana wystroju salonów sprzedaży. Zakres wprowadzanych zmian jest znacznie większy - od funkcjonowania samej firmy po ofertę dla klientów. To dzięki tym zmianom klienci poczują charakter marki T-Mobile, która jest prosta, innowacyjna i kompetentna.

Jednym z najważniejszych elementów zmian jest oferta T-Mobile. Po raz pierwszy w historii klienci sieci w ramach opłaty abonamentowej otrzymają moż-liwość nieograniczonych i bezpłatnych połączeń na numery T-Mobile zarówno w kraju, jak i na całym świecie. Zaś wprowadzona oferta roamingowa zapewnia naszym klientom pełną kontrolę kosztów korzystania z usług poza granicami kraju w bardzo konkurencyjnych cenach. Nie będzie więc niespodzianek na rachunkach po powrocie z udanych wakacji.

Jesteśmy przekonani, że dzięki wprowadzeniu nowej marki zyskamy wielu nowych klientów, jak miało to miejsce w innych krajach po wprowadzeniu T-Mobile.

Grzegorz Bors, członek Zarządu i Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PTC

Najnowsze