FlixBus testuje pierwszy na świecie autobus dalekobieżny zasilany energią słoneczną

2020-02-07 12:12 ŁT
Flixbus
Autor: materiały prasowe

FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na trasie międzynarodowej, między Dortmundem a Londynem. Wygenerowana energia słoneczna wykorzystywana jest do zasilania systemów elektrycznych w autobusie, a także skutecznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.

Panele słoneczne zostały zainstalowane na jednym z autobusów partnera Kupers Touringscars z Weert, który kursuje z Dortmundu przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię do Londynu. Obecnie autobus kursuje dwa razy w tygodniu. Od kwietnia będzie jeździł jeszcze częściej, a w okresie wakacyjnym nawet codziennie - czytamy w komunikacie prasowym.

ZOBACZ TAKŻE: FlixBus testuje wodorowe autobusy dalekobieżne i planuje całkowitą eliminację spalin

Projekt prowadzony jest we współpracy z brytyjską firmą TRAILAR, która oferuje innowacyjne rozwiązania transportowe mające na celu zmniejszenie wpływu pojazdów silnikowych na środowisko. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych. FlixBus jako pierwszy zastosował tę technologię na autobusie kursującym na trasie międzynarodowej.

Technologia w trosce o środowisko
Maty solarne zainstalowane na dachu FlixBusa są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta dzięki zastosowaniu tej technologii to 1,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 kilometrów – dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów.

Instalacja paneli fotowoltaicznych pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji. Dzięki temu pasażerowie FlixBusa mogą ładować swoje urządzenia mobilne energią odnawialną, pobieraną z dachu jadącego autobusu.

CZYTAJ TEŻ: Słaba jakość powietrza, smog i niedobory wody. Ekologiczne problemy dotykają Polaków

Podróże neutralne klimatycznie
Jak przekonuje zielony przewoźnik, FlixBus od 2018 roku zintensyfikował działania mające na celu ochronę środowiska. Jako pierwszy na świecie przetestował elektryczne autobusy dalekobieżne na trasach we Francji, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych, a także autobusy zasilane ogniwami wodorowymi. Co więcej, FlixBus daje swoim pasażerom możliwość zrekompensowania emisji CO2 z podróży. Obecnie około 6 proc. pasażerów FlixBusa na całym świecie korzysta z tej możliwości, a w Holandii decyduje się na to 9 proc. podróżujących. Kontynuując działania proekologiczne, spółka planuje do 2030 roku być w 100 proc. neutralna dla środowiska.