Flixbus

i

Autor: materiały prasowe Flixbus

FlixBus testuje wodorowe autobusy dalekobieżne i planuje całkowitą eliminację spalin

2019-09-05 14:00

FlixBus wprowadzi na drogi pierwsze w Europie autobusy dalekobieżne zasilane ogniwami paliwowymi. Projekt prowadzony będzie we współpracy z firmą Freudenberg Sealing Technologies. Jednocześnie spółka FlixMobility ogłosiła, że do 2030 roku chce osiągnąć 100 proc. neutralności dla środowiska, przedstawiając również swój plan działania na rzecz ochrony klimatu.

Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 kilometrów, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 minut. Cechy wydajności autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych. W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa - czytamy w komunikacie prasowym.

ZOBACZ TEŻ: Suwałki, Augustów i Białystok dołączają do zielonej siatki połączeń FlixBusa

– Chcemy być częścią kształtowania przyszłości mobilności. Nowoczesna flota FlixBusa już teraz jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska, niemniej nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy sprawić, by podróże autobusem były jeszcze bardziej zrównoważone i powodowały mniejszą emisję dwutlenku węgla. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, wspólnie z Freudenberg chcemy zrobić kolejny duży krok w historii transportu – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixMobility.

– System hybrydowy, który inteligentnie łączy akumulator elektryczny z ogniwami paliwowymi, jest szczególnie praktyczny w przypadku ciężkich pojazdów, które pokonują duże odległości, ponieważ pojazdy o napędzie wyłącznie elektrycznym wciąż nie mają możliwości pokonywania dużych odległości – wyjaśnia Claus Möhlenkamp, CEO Freudenberg Sealing Technologies.

FlixBus neutralny dla środowiska do 2030
FlixMobility, spółka matka marek FlixBus i FlixTrain, ogłosiła również plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada 100 proc. neutralności pod względem emisji CO2. Spółka zapowiada, że najpóźniej do 2030 wszystkie podróże autobusami i pociągami, jak i procesy biznesowe wewnątrz firmy będą nieszkodliwe dla środowiska - przekonuje przewoźnik.

SPRAWDŹ TAKŻE: Flixbusem pojedziemy z Kijowa do Warszawy! Nowy kierunek do Wrocławia i Pragi

Plan działania FlixMobility na rzecz klimatu zakłada:
zapewnienie jak najbardziej wydajnej pod kątem paliwa i technologii floty;
inwestowanie w technologie neutralne dla klimatu – np. elektryczne autobusy, autobusy zasilane wodorem lub biogazem;
opracowanie sprawiedliwego modelu kompensacji za pozostałą emisję CO2;
odpowiedzialne zarządzanie biznesem i kompensacja za wszystkie podróże służbowe.

FlixBus rozpoczął zintensyfikowane działania na rzecz ochrony środowiska w zeszłym roku, testując autobusy dalekobieżne, w pełni zasilane przez energię elektryczną. E-autobusy FlixBusa kursują obecnie we Francji i w Niemczech.

Najnowsze