Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 kilometrów, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 minut. Cechy wydajności autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych. W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa - czytamy w komunikacie prasowym.
ZOBACZ TEŻ: Suwałki, Augustów i Białystok dołączają do zielonej siatki połączeń FlixBusa
– Chcemy być częścią kształtowania przyszłości mobilności. Nowoczesna flota FlixBusa już teraz jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska, niemniej nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy sprawić, by podróże autobusem były jeszcze bardziej zrównoważone i powodowały mniejszą emisję dwutlenku węgla. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, wspólnie z Freudenberg chcemy zrobić kolejny duży krok w historii transportu – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixMobility.
– System hybrydowy, który inteligentnie łączy akumulator elektryczny z ogniwami paliwowymi, jest szczególnie praktyczny w przypadku ciężkich pojazdów, które pokonują duże odległości, ponieważ pojazdy o napędzie wyłącznie elektrycznym wciąż nie mają możliwości pokonywania dużych odległości – wyjaśnia Claus Möhlenkamp, CEO Freudenberg Sealing Technologies.
FlixBus neutralny dla środowiska do 2030
FlixMobility, spółka matka marek FlixBus i FlixTrain, ogłosiła również plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada 100 proc. neutralności pod względem emisji CO2. Spółka zapowiada, że najpóźniej do 2030 wszystkie podróże autobusami i pociągami, jak i procesy biznesowe wewnątrz firmy będą nieszkodliwe dla środowiska - przekonuje przewoźnik.
SPRAWDŹ TAKŻE: Flixbusem pojedziemy z Kijowa do Warszawy! Nowy kierunek do Wrocławia i Pragi
Plan działania FlixMobility na rzecz klimatu zakłada:
zapewnienie jak najbardziej wydajnej pod kątem paliwa i technologii floty;
inwestowanie w technologie neutralne dla klimatu – np. elektryczne autobusy, autobusy zasilane wodorem lub biogazem;
opracowanie sprawiedliwego modelu kompensacji za pozostałą emisję CO2;
odpowiedzialne zarządzanie biznesem i kompensacja za wszystkie podróże służbowe.
FlixBus rozpoczął zintensyfikowane działania na rzecz ochrony środowiska w zeszłym roku, testując autobusy dalekobieżne, w pełni zasilane przez energię elektryczną. E-autobusy FlixBusa kursują obecnie we Francji i w Niemczech.