UNIMOT Energia i Gaz rozpoczyna sprzedaż instalacji fotowoltaicznych pod marką AVIA Solar na rynku polskim. Skąd taki krok biznesowy?
Andrzej Moczydłowski, ekspert OZE, członek zarządu UNIMOT Energia i Gaz: Spółka UNIMOT Energia i Gaz od lat działa w branży energii elektrycznej w Polsce, oferując ją na preferencyjnych warunkach dla klientów biznesowych. Mając na uwadze dalszy rozwój firmy Zarząd zdecydował się rozszerzyć swoją działalność biznesową o nowy segment rynkowy jakim są usługi instalacji paneli słonecznych. Decyzja ta była podyktowana chęcią wykorzystania pojawiającej się szansy rynkowej i zaprezentowanie klientom unikalnej oferty na montaż paneli fotowoltaicznych w połączeniu w możliwością magazynowania wyprodukowanej energii i dostawą energii z sieci.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Siła polskiej marki w czasach pandemii. Założycielka brandu CHRISTINE GRANVILLE: "Nie poddajemy się"
Do kogo skierowana jest nowa oferta spółki UNIMOT Energia i Gaz?
Nastawiamy się zarówno na klienta biznesowego, który potrzebuje wytwarzać prąd, na przykład na potrzeby swojego zakładu produkcyjnego, jak i na końcowego konsumenta, który chciałby samodzielnie zasilać w energią elektryczną własny dom jednorodzinny. Swoim klientom oferujemy panele fotowoltaiczne gwarantujące najlepsze parametry pracy oraz dostosowane pod względem ekonomicznym do portfela każdego klienta. W swojej ofercie mamy nowoczesne panele niemieckiego producenta Aleo Solar oraz panele kluczowych producentów z rynku polskiego i wschodniego. Każdemu klientowi dostosujemy najbardziej optymalny zestaw fotowoltaiczny i wariant współpracy.
Jaki jest potencjał rynku fotowoltaiki w Polsce?
Wartość rynku fotowoltaiki w Polsce do roku 2050 szacujemy na około 50 miliardów złotych i w perspektywie najbliższych 3 lat chcielibyśmy zostać jednym z liderów tego rynku. Mamy do tego niezbędny kapitał, kompetencje i silną markę AVIA Solar. Jesteśmy przekonani, że odniesiemy sukces.
Czy fotowoltaika to dochodowy biznes?
W trakcie najbliższych 3 lat chcielibyśmy osiągnąć przychody na poziomie 276 milionów zł. Będzie to olbrzymi skok w rozwoju spółki UNIMOT Energia i Gaz, mamy nadzieję że nasze działania zostaną docenione przez akcjonariuszy Grupy UNIMOT.
Jak wykorzystać doświadczenie w sprzedaży na rynku energii elektrycznej i gazu w branży fotowoltaicznej?
Przygotowując się do wejścia na rynek z ofertą paneli słonecznych pod marką AVIA Solar postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w sprzedaży energii elektrycznej. Bazuje ono głównie na doskonałej znajomości rynku energii przez naszych ekspertów oraz na posiadaniu doświadczonego zespołu handlowców, który jest w stanie tę ofertę dobrze zaprezentować. Liczy się także renoma rynkowa, jaką zbudowaliśmy. Dzięki niej łatwiej pozyskujemy partnerów biznesowych do projektu AVIA Solar.
Jaki cel biznesowy chce Pan osiągnąć po wejściu w segment fotowoltaiki?
Tak jak wspomniałem wcześniej, naszym celem jest zostanie jednym z liderów rynku fotowoltaiki na przestrzeni najbliższych 3 lat oraz osiągnięcie przychodów na poziomie 276 milionów zł.
Czy dzięki takim inwestycjom Polska ma szansę stać się regionalną potęgą na rynku energii słonecznej?
Myślę, że wśród państw Europy Środkowo Wschodniej na rynku energii uzyskiwanej z fotowoltaiki już zajmujemy bardzo mocną pozycję. Aktualnie moce zainstalowane w fotowoltaice w Polsce przekroczyły 2 GW, a założenia i prognozy rok do roku są jeszcze bardziej obiecujące. Nie można tu pominąć faktu, iż funkcjonujące systemy wsparcia dla instalacji, zarówno prosumenckich, agrobiznesu, jak i projektów wielkoskalowych w postaci aukcji, są motorem napędowym segmentu wytwarzania ze źródeł odnawialnych.