Super Biznes. Dr Arkadiusz Kawa: Szybka dostawa jest motorem e-handlu

2014-09-16 4:00

Dr Arkadiusz Kawa Katedra Logistyki i Transportu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

W Polsce działa około 14 tysięcy sklepów internetowych. Każdego roku powstaje blisko 1,5 tysiąca tego typu firm. Jeśli utrzymają się na rynku 2 lata, to mogą liczyć na sukces. Według szacunków do roku 2016 nasz rynek e-handlu ma być wart około 40 mld zł. I choć udział sklepów internetowych w handlu wynosi jeszcze zaledwie 4 proc. - dla porównania w Wielkiej Brytanii 13,2 proc. - to już teraz Polacy robią zakupy online częściej niż np. Hiszpanie czy Włosi.

Zobacz też: Super Biznes - Czas cinkciarzy minął!

Firmy świadczące usługi kurierskie walczą o klienta

Na rozwój tej branży wpływ mają m.in. niski koszt dostawy, wygoda, bogata oferta, możliwość porównania ceny z innymi sklepami. Wciąż minusem jest oczekiwanie na wybrane produkty. Ale i to się poprawia. Firmy świadczące usługi kurierskie walczą o klienta, dbają o swój wizerunek i jakość świadczonych usług, opracowują atrakcyjne oferty. Coraz częściej maksymalnie skracają czas oczekiwania na zamówione zakupy i umożliwiają szybki, a nawet darmowy zwrot towaru. Teraz paczkę można dostać w ciągu doby, odebrać np. w punkcie handlowym. Może i u nas już niebawem powstaną przed domami specjalne pojemniki na paczki, wówczas odbierzemy je jak list ze skrzynki. Na pewno branża kurierska będzie się rozwijała. A jest to istotne, bo to ona jest motorem napędowym e-handlu i naszej gospodarki.

ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail

Najnowsze