To też ich zdolność i chęć do poszukiwania nowych rozwiązań, pomysłów oraz koncepcji. Niestety, w Polsce w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia. Jedną z najczęściej identyfikowanych barier w rozwoju polskiej gospodarki jest niski poziom innowacyjności naszych firm. Nie od dziś wiadomo, że odtwórcza działalność w oparciu o cudze urządzenia i know-how nigdy nie będzie tak rentowna, jak opracowanie i sprzedaż własnych technologii. Dlatego też głównym wyzwaniem polskiej gospodarki jest odmieniana przez wszystkie przypadki innowacyjność.
Tymczasem Polska zajmuje ostatnie pozycje w rankingach pod tym względem. Dzieje się tak nie tylko ze względu na słabą współpracę nauki z biznesem, skomplikowaną i utrudniającą rozwój innowacyjnych działań biurokrację, ale również przez zbyt niskie wydatki samych przedsiębiorców na badania i własny rozwój. By poprawić sytuację, potrzeba odważnych i konkretnych działań samych firm, a także zaangażowania państwa w ułatwienie realizacji innowacyjnych założeń przedsiębiorców.
Czytaj: Super Biznes: Busola Biznesu