- Czy rozwiązania w polskich bankach są innowacyjne?
- Zdecydowanie tak. Nasz rynek jest konkurencyjny i to skłania banki do wdrażania coraz to bardziej nowatorskich rozwiązań. My, będąc częścią globalnej grupy finansowej, mamy skalę porównawczą i mogę powiedzieć, że nie mamy się czego wstydzić w porównaniu z dojrzałymi rynkami europejskimi, Ameryką Łacińską i USA.
- Jakie konkretne usługi polskich banków są najbardziej innowacyjne?
- Te powiązane z płatnościami oraz bankowością internetową i mobilną. Zbliżeniowe płatności kartami przyjęły się tak szybko, że teraz jesteśmy jednym z trzech rynków w Europie o największej liczbie tego typu transakcji. Bank Zachodni WBK wdrożył unikalną usługę Zakupów Mobilnych, dzięki której klient wprost z naszej aplikacji mobilnej może kupić bilet komunikacji miejskiej, zamówić zakupy spożywcze, wysłać kwiaty pod dowolny adres czy wesprzeć wybrany cel charytatywny, przelewając środki.
- Czy bank te rozwiązania wdraża sam, czy wspiera się zewnętrznymi podmiotami lub współpracą z uczelniami wyższymi?
- Poszukujemy najlepszych rozwiązań, często współpracujemy z zewnętrznymi dostawcami. Opracowując rozwiązania dla naszych klientów w aplikacji mobilnej BZWBK24 mobile, współpracujemy z firmą eLeader. Realizujemy też projekty typu R&B z uczelniami, np. z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.