Urzędowe sprawy przez internet

i

Autor: hamonazaryan1/CC0/pixabay.com

Te branże zarabiają w czasie koronawirusa. Kto zyskuje na biznesie, a kto stracił najwięcej

ŁT 2020-04-17 8:00

Obecnie obserwujemy silną zmianę zachowań konsumenckich, wiele branż wręcz zawiesiło swoje działania, a inne korzystają ze wzmożonego zainteresowania i prowadzą silne działania e-marketingowe. Koszt kliknięcia wzrósł o 5 proc., a współczynniki konwersji w tej branży nieznacznie spadły, ale reklamodawcy odczuwają bolesny spadek ruchu w sieci wyszukiwania aż o 13 proc - przekonuje w swojej analizie Adam Białas, dyrektor w agencji Core PR.

Obserwując SERP (Search Engine Results Page) widzimy, że wyszukiwarki mogą szukać czegoś zupełnie innego, więc kliknięcia (PPC) nie są warte wydatków na reklamę. Od kilku tygodni, odkąd COVID-19 stał się pandemią, zaobserwowaliśmy spadek współczynników konwersji średnio o 21 proc. Oczywiście każda branża widzi inną skuteczność Google Ads. Przyjrzyjmy się temu trochę bliżej.

ZOBACZ TAKŻE: Rekrutacja w dobie epidemii koronawirusa. Kogo szukają firmy w czasach kwarantanny

Branże, które odnotowują wzrost wskaźników w Internecie

Zdrowie i medycyna
Nic dziwnego, że wiele osób szuka informacji o tym, jak chronić siebie i swoich najbliższych. Gdy użytkownicy zwracają się do sklepów, aby kupić wszystko, od dostępnych bez recepty środków przeciwbólowych po niezbędne leki, wielu reklamodawców widzi większą łatwość w sprzedaży swoich produktów online, a kliknięcia reklam i współczynniki konwersji są znacznie wyższe, niż zwykle.

Zarządzanie przedsiębiorstwem i sektor technologii
W Google znajdziemy dodatkowe porady i zasoby, które pomagają małym firmom radzić sobie w tych niepewnych czasach, w szczególności w zakresie zarządzania  pracownikami podczas pracy zdalnej i opracowywania planów ciągłości projektów. Wygląda na to, że wielu reklamodawców  jest bardzo aktywnych w tym obszarze. Ogólnie rzecz biorąc, liczba wyszukiwani ze strony kierownictwa wzrosła o 23 proc. od 23 lutego.

Finanse
Chociaż rynki finansowe osiągają słabe wyniki, to wygląda na to, że teraz bardziej niż kiedykolwiek klienci szukają doświadczenia, pomocy i wiedzy. W branży, która zwykle ma jedne z najdroższych słów kluczowych i wysoki koszt kliknięcia, obserwujemy spadek CPC i zmniejszenie presji ze strony zwykle mocno konkurującej branży. Wielu zauważa również zwiększone CTR (stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy, który mierzy się w procentach) i CVR (stosunek między liczbą osób klikających reklamę lub wyświetlających stronę i podejmujących pożądane działania).

Uroda i higiena osobista
W ciągu ostatnich kilku tygodni wiele szybkozbywalnych  towarów konsumpcyjnych (FMCG) cieszyło się dużym zainteresowaniem. Konsumenci szukają też produktów takich jak mydło i środki dezynfekujące do rąk, oraz środków ochrony osobistej. Zauważamy 41% wzrost poszukiwań w kategorii „urody i higieny osobistej”. Wiele z tych branż ma boom biznesowy na SERP z niższymi CPC i znacznie wyższymi CVR.

Media na żądanie 
Wprowadzony „dystans społeczny” spowodował, że  konsumujemy więcej rozrywki w domu. Podczas gdy większość reklamodawców z branży rozrywkowej odnotowuje zwiększony popyt i generuje kilka dodatkowych konwersji, media na żądanie gwałtownie wzrosły i podwoiły swoje konwersje w ciągu ostatnich kilku tygodni - sport o 30 proc., a „media on demand” o 109 proc.. Również w ubiegłym tygodniu notujemy wzrost odwiedzin witryn z  filmami i transmisjami telewizyjnymi o + 0,83 proc., a 5 najlepszych witryn w kategorii notuje: youtube.com 7,8 mld + 1,06 proc.,  netflix.com 732,4 mln + 3,95 proc.,  YouTube.be 238,5 mln -5,96 proc.,  imdb.com 121,9 mln + 2,48 proc., dailymotion.com 59,9 mln + 1,98 proc..

Sektor gamingowy
Firma analityczna Newzoo poinformowała, że ​​izolacja spowodowała wzrost czasu przeznaczonego na gry i wydanych na nie pieniędzy, o czym świadczą dane amerykańskiej firmy telekomunikacyjnej Verizon, która stwierdziła, że ​​ruch w grach wzrósł o 75 proc. w godzinach szczytu. GSD (Games Sales Data) monitoruje sprzedaż gier z cyfrowym pobieraniem od 16 największych firm z branży gier w prawie 50 krajach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji. Śledzi także sprzedaż fizyczną (sprzęt i oprogramowanie) na 17 terytoriach, dzięki czemu możemy analizować wpływ blokady na rynek fizyczny i cyfrowy. Ogólnie na wszystkich śledzonych rynkach w ciągu 12 tygodni sprzedano 4,3 miliona gier, co stanowi skok o 63% w porównaniu z poprzednim tygodniem.

Organizacje charytatywne i non-profit 
W czasach kryzysu często widzimy to, co najlepsze w ludziach. W miarę rozprzestrzeniania się COVID-19 organizacje non-profit i charytatywne zauważyły: 10 proc. wzrost wyświetleń reklam w wyszukiwarce. Wzrost konwersji reklam w wyszukiwarce o 23 proc.. Wzrost współczynnika konwersji reklamy w wyszukiwarce o 20 proc.. Google Ads obsługuje wiele programów grantowych Google, aby umożliwić reklamowanie organizacji non-profit za darmo, ale utrzymanie ich zgodności jest często trudne. Na szczęście jest jasne, że w tym kryzysie łatwiej niż kiedykolwiek znajdują zainteresowanie.

Branże - „zamrożone”, które czekają duże zmiany online

Nieruchomości
Zarówno rynek pierwotny, jak i wtórny wydaje się dość stabilny. W czasie kryzysów nieruchomości zawsze stanowiły dobrą lokatę, a w ostatnich latach notowano bardzo wysoki popyt na rynku mieszkaniowym. W SERP ruch związany z wyszukiwaniem również pozostaje względnie stabilny - z niewielką zmianą liczby operacji wyszukiwania, CPC lub współczynników konwersji. Ale niektóre ważne zmiany mogą mieć poważne konsekwencje dla branży.

Motoryzacja 
Przemysł motoryzacyjny wykazuje zauważalny - 30 proc. spadek średniego współczynnika konwersji w branży w ciągu ostatnich kilku tygodni. Obserwujemy, że wyszukiwarki zmieniają swoje preferencje w branży motoryzacyjnej, w kierunku aut używanych i ich naprawy.

Handel
Niektórzy przypuszczaliby, że e-commerce gwałtownie wzrośnie, a tradycyjny handel detaliczny zmniejszy liczbę operacji. Ale podczas gdy niektórzy konsumenci zwracają się do e-commerce, aby zastąpić zwykłe zakupy, inni nie są pewni swoich przyszłych dochodów. Ta niestabilność wpływa na współczynniki konwersji użytkowników z reklam w wyszukiwarce - współczynniki konwersji dla sprzedaży detalicznej spadły o -14 proc.. Duzi detaliści, w tym Amazon, zmniejszają swoje budżety na Google Ads, w wyniku czego spadek CPC o - 9% w Google wyrównał ROAS (wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej) większości detalistów. Jak na ironię wydaje się, że hurtownicy zauważają odwrotną tendencję - wzrost CPC o 14 proc., a współczynnik konwersji o 9 proc..

SPRAWDŹ KONIECZNIE: Nawet do 3 tysięcy dla poszkodowanych przez koronawirusa? Jakie rekompensaty za anulowany lot?

Edukacja i rozwój 
W ciągu ostatnich tygodni liczba studentów dotkniętych zamknięciem szkół i uniwersytetów w 138 krajach wzrosła prawie czterokrotnie - do 1,37 miliarda, co stanowi ponad 3 na 4 dzieci i młodzież na całym świecie. Ponadto prawie 60,2 miliona nauczycieli nie ma już w klasach. Rynek edukacyjny stał się głównym celem największych graczy technologicznych. Apple, Google i Microsoft konkurują, aby zyskać przewagę w świecie technologii edukacyjnych.

Branże, które straciły w sieci najwięcej 

Podróże i turystyka
Ponieważ granice są zamknięte, a firmy, rządy i konsumenci unikają niepotrzebnych podróży za wszelką cenę, nie powinno nikogo dziwić, że spadł popyt na rezerwacje podróży. W rezultacie wielu reklamodawców  z tego sektora stara się przekonwertować nowych użytkowników na swojej stronie. Problem tych reklamodawców potęguje, liczba odwołań lotów, opóźnień i ograniczeń jest najwyższa w historii, przez co ich reklamy są bardziej narażone na nietrafione wyniki. Łącznie COVID 19 spowodował spadek współczynnika konwersji podróży o -27 proc. , najbardziej w obszarze pakietów wakacyjnych o - 50 proc., serwisy rezerwacyjne o - 49 proc., rejsy statkami - 44 proc., podróże lotnicze - 41 proc..

Gastronomia
Wiele krajów zamknęło restauracje i bary, co mocno uderzyło w firmy w czasach izolacji społecznej. Podczas gdy wiele miejsc uczy się przechodzić na tryb usługi dostawy i na wynos, to ciężko było znaleźć pozytywne dane w systemie SERP w ubiegłym tygodniu. W kategorii restauracje w ubiegłym tygodniu  notujemy zmniejszenie liczny wyświetleń o  -18  proc. , a „bary i kluby nocne„ aż o -26 proc.. Natomiast w ostatnim tygodniu odnotowaliśmy 4,47 proc. wzrost liczby odwiedzin w kategorii  „restauracje i dostawa online”. 5 najlepszych witryn odnotowało: doordash.com 10,6 mln + 7,95 proc., dominos.com 7,6 mln + 2,14 proc.,ubereats.com 7,5 mln + 5,89 proc., grubhub.com 7,2 mln + 3,78 proc., pizzahut.com 4,8 mln -11,12 proc.

Konferencje (MICE)
1,5 biliona USD całkowitego PKB wspartego światowymi wydarzeniami biznesowymi uplasowałoby ten sektor na 13 pozycji największej gospodarki na świecie, większej niż gospodarki takich krajów jak Australia, Hiszpania, Meksyk, Indonezja i Arabia Saudyjska. Opierając się na bezpośrednim wpływie na PKB w wysokości 621,4 mld USD, sektor wydarzeń biznesowych znalazłby się na 22 miejscu pod względem wielkości gospodarki na świecie.

Sport i fitness
Duże wydarzenia sportowe i ligowe zostały anulowane i nie obędą w dającej się przewidzieć przyszłości. Ponieważ trwają kwarantanny i zwiększono wysiłki na rzecz dystansowania się społeczności, siłownie, baseny czy kluby sportowe są zamknięte. Podsumowując, wiele branż związanych ze sportem i kondycją odnotowuje silne spadki współczynnika konwersji.

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj
Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze