Teamdeck to aplikacja, która niesie korzyści dla całego zespołu - zarówno dla managerów, jak i pracowników. Z jednej strony pomaga liderom w kompleksowym zarządzaniu projektem – począwszy od wytypowania osób, które dysponują odpowiednim dla wykonania konkretnego zadania czasem, przez nadzorowanie bieżących działań, aż po rozliczanie się z wyników. Z drugiej strony skutecznie zapobiega niepotrzebnym nadgodzinom – aplikacja wskaże czy w zespole znajdą się dwie osoby o podobnych kompetencjach, z których jedna ma w danym momencie mniej obowiązków, i pozwoli przypisać zadanie mniej obciążonemu pracownikowi.
SPRAWDŹ KONIECZNIE: Polacy kradną na potęgę. Ruszy rejestr drobnych złodziei
Ponad 30 proc. ankietowanych w ramach badania Deloitte twierdzi, że ich firmy działają niemalże całkowicie w oparciu o model zespołowy. Badanie to pokazuje również, że na niższych poziomach struktury organizacyjnej wielu firm nadal brakuje programów i zachęt, które sprzyjałyby pracy zespołowej. Z pomocą przychodzi tu technologia. Teamdeck daje użytkownikom możliwość sprawdzenia jakimi projektami zajmują się ich współpracownicy, w jakiej strefie czasowej wykonują swoje obowiązki i w jakich dniach dostępność zespołu projektowego zmniejsza się, chociażby ze względu na urlop - czytamy w komunikacie prasowym.
Obecnie z webowej wersji aplikacji korzysta już 70 firm oraz kilkaset startupów, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii czy Australii. Najczęściej używaną funkcją Teamdecka jest kalendarz do planowania pracy i rejestrowania przepracowanego czasu. W raportach można dodatkowo znaleźć informacje dotyczące obciążenia zadaniami, stawki godzinowej i podsumowania kosztów, które mogą być wysyłane bezpośrednio do klienta. Dane te są szczególnie istotne dla project managerów, którzy odpowiadają za estymację czasu trwania projektu oraz skompletowanie zespołu.
- Wprowadzając na rynek kolejne produkty zawsze staramy się szukać rozwiązań, z których sami z chęcią korzystalibyśmy w naszej firmie. Kalendarze podpięte pod pocztę, przypomnienia o spotkaniu, arkusze w excelu, w których wyliczamy godziny potrzebne do zrealizowania projektu – dlaczego nie ułatwić sobie pracy i nie połączyć tego w jedną aplikację? Taki właśnie jest Teamdeck – prosty i intuicyjny sposób zarządzania czasem zespołu – mówi Zbigniew Czarnecki, CEO Teamdeck oraz Apptension, software house’u, który stworzył narzędzie.
Teamdeck jest cały czas ulepszany, m.in. dzięki prośbom o feedback i sugestie dotyczące rozwoju, kierowanym do użytkowników aplikacji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Tajemniczy Tinder dla nielicznych wchodzi do Polski!
- W tym miesiącu dodaliśmy trzy nowe funkcje, które użytkownicy wymieniali najczęściej: Project view - dzięki któremu można zaplanować pracę całego zespołu w jednym miejscu, Color picker - selektor dający dowolność w wybieraniu koloru dla etykiety projektu oraz Repeating availability – możliwość dodawania powtarzającej się dostępności, będąca dużym usprawnieniem dla freelancerów oraz osób nie pracujących na cały etat. Rozwój aplikacji to dla nas niekończący się proces. Już teraz planujemy integrację Teamdeck z Google Calendar, a w dalszej kolejności będziemy pracować nad usprawnieniami dla zespołów, których członkowie pracują w różnych krajach. – dodaje Czarnecki.
Aplikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla firm liczących od 20 do 200 pracowników z branży IT, digital, czy też marketingowej, czyli takich, w których zdecydowana większość projektów opiera się na pracy zespołowej. Narzędzie działa na zasadzie miesięcznej subskrypcji, użytkownik płaci za rzeczywistą liczbę osób korzystających z aplikacji. Teamdeck jest już dostępny w systemach iOS i Android, dzięki czemu możliwe jest śledzenie czasu pracy i podglądanie kalendarza na urządzeniach mobilnych.