W pierwszym półroczu tego roku najpopularniejszym połączeniem był przejazd z Krakowa do Warszawy, w taką podróż wybrało się ponad 1,2 mln pasażerów. Blisko 900 tys. podróżnych jechało pociągami PKP Intercity z Gdańska do Warszawy. Inne popularne połączenia to relacje z Poznania i Białegostoku do Warszawy, a także z Warszawy do Wrocławia. Najczęściej wybieranymi przejazdami nieuwzględniającymi stolicy były relacje Poznań - Wrocław, Katowice - Wrocław oraz Poznań-Trójmiasto.
Największy wzrost liczby pasażerów PKP Intercity odnotowało na trasie Warszawa - Wrocław, wyniósł on 25 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 r. 24 proc. więcej podróżnych wybrało połączenie Katowice - Wrocław. Duży wzrost (11 proc.) odnotowano także na trasie Białystok - Warszawa. Co warto odnotować, w stosunku do pierwszego półrocza wzrost liczby podróżnych na tej trasie wynosi aż 81 proc.
Rodziny i seniorzy ruszają w Polskę
W pierwszym półroczu 2018 r. z usług PKP Intercity skorzystało prawie 9 proc. więcej rodzin z dziećmi. Na niemal wszystkich najpopularniejszych trasach przewoźnik odnotował znaczące wzrosty liczby podróżujących rodzin. Największe zanotowano na trasie Warszawa - Wrocław (34 proc.), Trójmiasto - Warszawa (26 proc.), Kraków - Warszawa (21 proc.). Z połączenia z Katowic do Warszawy skorzystało 19 proc. więcej rodzin, a z Krakowa do Trójmiasta i z Poznania do Trójmiasta po 17 proc.
Także seniorzy coraz chętniej wyruszają w kolejowe podróże po Polsce, ich liczba w pociągach PKP Intercity wzrosła w pierwszym półroczu br. o blisko 30 proc. Największy wzrost pasażerów w tej grupie przewoźnik odnotował na trasie Częstochowa - Warszawa (11 proc.), Bydgoszcz - Warszawa (7 proc.), Trójmiasto - Warszawa (6 proc.).
Spółka obecnie realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pod nazwą „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Ponadto około 80 proc. taboru pasażerskiego będzie wyposażone w gniazdka elektryczne, w 94 proc. pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, natomiast w co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego internetu. Dodatkowo w każdym pociągu ma być przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsce na rowery.