Niekorzystne promocje
*Porównuj oferty. Operatorzy komórkowi wydają krocie na reklamę i promocję. Za wszelką cenę chcą przyciągnąć klienta, oferując promocyjne i rzekomo bardzo atrakcyjne produkty. Jednak w praktyce nie zawsze są one takie korzystne. Nawet może okazać się, że konkurencja ma lepszą propozycję w swojej stałej ofercie. Dlatego też zanim zdecydujesz się na daną usługę, sprawdź ofertę konkurencji.
Bezpłatna oferta
*Darmowa usługa!....ale tylko przez określony czas lub na ściśle określonych warunkach. Niestety, często darmowa usługa , np. internet w telefonie czy połączenia do określonych numerów są darmowe tylko przez określony czas (od miesiąca nawet do kilku miesięcy). Także przed wyborem danej oferty, dokładnie ją przeanalizuj i dokładnie wszystko ppicz.
Zobacz także: Banki wpędzają nas w zadłużanie. Zobacz, na co uważać [WIDEO]
Skomplikowana umowa
*Niezrozumiała umowa. Niestety, wielu konsumentów nie czyta umów z operatorem sieci komórkowej i podpisuje je bez zastanowienia. A to duży błąd. Właśnie w tym dokumencie może czaić się mnóstwo pułapek. Dlatego też na spokojnie trzeba dokładnie przeczytać umowę przed podpisaniem jej. W razie najmniejszych wątpliwości, poproś o wyjaśnienie przedstawiciela danej sieci.
Wszystko na piśmie
*Umowa zawarta na odległość powinna być dostarczona klientowi na stałym nośniku (jeśli nie masz poczty elektronicznej, to najlepiej zażądać przesłania pocztą tradycyjną).
Tani telefon
*Telefon za złotówkę. To kusząca oferta. Jednak nie ma nic za darmo. W rzeczywistości koszt urządzenia jest wliczony w abonament i rozłożony na raty. Nie bez przyczyny drogie urządzenia są sprzedawane w wysokim abonamencie wykupionym przynajmniej na 24 miesiące. Dlatego też jeśli konsument zdecyduje się na wcześniejsze wypowiedzenie umowy, to będzie musiał uregulować całą cenę za dany aparat (w zależności od tego o ile klient chce skrócić umowę, to trzeba będzie dopłacić określoną różnicę).
Sprawdź także: Możesz zmienić operatora komórki
Przedłużanie umowy z automatu
*Automatyczne przedłużanie umowy. Na takie zachowania operatorów trzeba uważać. Umowa może być przedłużona automatycznie tylko na czas nieokreślony, by klient bez żadnych konsekwencji mógł ją wypowiedzieć w dowpnym momencie. Umowy automatycznie przedłużane na czas określony nie powinny mieć miejsca. O takich nieprawidłowościach należy poinformować UOKiK lub Federację Konsumentów.