jedzenie, zakupy

i

Autor: East News

Vigget radzi. O czym pamiętać przy zakupach?

2015-03-30 2:00

Niemal 70% Polaków przynajmniej raz w życiu zakupiło produkt w sprzedaży bezpośredniej – tak dowodzą badania. Ponad 90% tych osób uważa podjętą decyzją zakupową za dobrą. Coraz chętniej korzystamy z tej formy sprzedaży i przekonujemy się do jakości oferowanych produktów. Z drugiej strony czytamy w gazetach i w Internecie o przypadkach firm, które wprowadziły klientów w błąd. Co zrobić, by uniknąć błędu? Chodzi przecież nie tylko o nasze pieniądze, ale również o komfort, a często i o zdrowie. Ekspert jednego z liderów sprzedaży bezpośredniej, firmy Vigget, radzi kupującym.

Nie wstydźmy się pytać

Przewagą sprzedaży bezpośredniej nad sprzedażą sklepową, a już na pewno nad kupnem przez Internet jest możliwość szczegółowego dopytania o wszystkie interesujące nas kwestie. Kupując produkty w sieci jesteśmy skazani na skrótowe informacje, zaś sprzedawca w sklepie rzadko kiedy ma głębszą wiedzę o oferowanym produkcie. Poważne firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią dbają o to, by ich sprzedawcy mieli kompletną, wszechstronną wiedzę o produkcie. Ich zadaniem jest nie tylko skuteczne zachęcenie do kupna, lecz także rozwianie wszelkich wątpliwości klienta. Kupujący musi być pewien, że nabył produkt dobry i odpowiadający jego potrzebom – inaczej nie skorzysta już więcej z oferty takiej firmy. Zachęcam, by zadawać jak najwięcej pytań. Nie bójmy dzielić się swoimi obawami i wątpliwościami: klient ma prawo podchodzić do prezentowanej oferty z dystansem, a rolą sprzedawcy jest rozwianie jego wątpliwości. Nie ulegajmy presji: profesjonalny sprzedawca nie będzie naciskał na decyzję, jeżeli widzi, że nie jesteśmy do końca przekonani.

Pamiętajmy o swoich prawach

Sprzedaż bezpośrednia w krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce, jest poddana dokładnym regulacjom, także w zakresie praw kupującego. Zgodnie z polskim prawem, kupujący ma 14 dni na odstąpienie do zawartej umowy. Co to znaczy? W ciągu dwóch tygodni od dokonania kupna może bez podania przyczyny zwrócić towar, a sprzedawca ma obowiązek ten zwrot przyjąć. W sklepach widzimy często wywieszki z napisem: „Prosimy o przemyślane zakupy – zwrotów nie przyjmujemy!". Firmy sprzedaży bezpośredniej, choć również zachęcają do przemyślanych zakupów, często ustalają warunki jeszcze bardziej korzystne dla klientów, niż minimum wymagane przepisami. Vigget na przykład przyjmuje zwroty w ciągu 21 dni i robi to w sposób najmniej uciążliwy i sformalizowany.
Warto spytać się przed dokonaniem zakupu o warunki ewentualnego zwrotu i reklamacji, a także o gwarancje i serwisowanie. Pamiętajmy, że zawsze możemy żądać, by takie informacje przekazano nam na piśmie.

Profesjonalizm to stała opieka

Profesjonalne firmy sprzedaży bezpośredniej troszczą się o to, by klient mógł liczyć na ich pomoc i doradztwo po zakupie produktu – czy będzie to urządzenie, czy na przykład suplement diety. Pamiętajmy, by upewnić się, czy sprzedawca zapewnia nam taką pomoc i dowiedzieć się, jak będzie ona wyglądała. Zwykle klienci otrzymują numer infolinii, ale często również bezpośredni kontakt na znanego z imienia i nazwiska doradcę. Takie osoby powinny być dostępne w każdej chwili i móc bez zwłoki udzielić stosowanych informacji.

Vigget to jeden z liderów polskiego rynku sprzedaży bezpośredniej – firma stworzona przez ludzi z 20-letnim doświadczeniem w branży. Dziesiątki tysięcy zadowolonych klientów są najlepszą gwarancją jej profesjonalizmu. Vigget oferuje produkty służące zdrowiu – m.in. certyfikowane, wysokiej jakości preparaty – a także urządzenia wspomagające procesy leczenia w warunkach domowych z urządzeniami do magnetoterapii na czele. Firma kładzie duży nacisk na przejrzysty, zgodny z prawem i etyką sposób sprzedaży produktów.

Najnowsze