SumUp to wiodący FinTech, działający na 31 światowych rynkach z ponad milionem użytkowników. Klienci cenią sobie rozwiązania firmy przede wszystkim za możliwość przeprowadzenia transakcji bezgotówkowych w dowolnym miejscu i czasie, bez abonamentu miesięcznego, co odróżnia SumUp od tradycyjnych dostawców. Dzięki mobilnym terminalom, SumUp pozwala swoim użytkownikom na sfinalizowanie procesu zakupu/sprzedaży niezależnie od lokalizacji, swoim zasięgiem obejmując większość krajów Unii Europejskiej, w których prowadzi działalność - czytamy w komunikacie prasowym firmy.
To rozwiązanie wygodne przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy nie mają stałego miejsca świadczenia swych usług, np. taksówkarzy, właścicieli food – trucków czy uczestników targów, chociaż z oferty firmy korzystają także salony kosmetyczne, kawiarnie, hotelarze i inni, drobni przedsiębiorcy.
- Misja firmy od zawsze zakładała pomoc mniejszym przedsiębiorcom, którzy dzięki SumUp mogą z powodzeniem udostępniać swoim Klientom usługi zarezerwowane dotąd wyłącznie dla dużych firm. Jedną z nich jest niewątpliwie możliwość płacenia kartą, z której korzysta już większość Polaków. Jak podaje NBP, tylko w trzecim kwartale 2018 roku przy użyciu kart płatniczych zostało zrealizowanych 1,408 mld transakcji. Cieszy nas, że część z nich może odbywać się dzięki SumUp. W ramach programu Polska Bezgotówkowa, mogliśmy wesprzeć już ponad 3,5 tys. polskich przedsiębiorców, dostarczając im bezpłatnie nasze czytniki oraz zapewniając 0 proc. prowizji od przeprowadzonych transakcji przez pierwszy rok współpracy. Co więcej, jesteśmy także jedyną firmą specjalizującą się w rozwiązaniach mPOS, która w ramach programu oferuje takie korzyści – komentuje Jakub Kepczyński, Head of POS Solutions w SumUp.
- Jako właścicielka autorskiej marki odzieżowej regularnie biorę udział w targach, podczas których klienci dość często dokonują zakupów. Zależało mi na tym, aby udostępnić im wygodną formę płatności. O udziale SumUp w programie Polska Bezgotówkowa przeczytałam w internecie. Przekonała mnie atrakcyjna oferta dostępu do terminala oraz brak prowizji przez pierwszy rok działalności. Są to bardzo istotne kwestie, szczególnie dla początkującego przedsiębiorcy, który musi minimalizować koszty. Obecnie 75 proc. moich wszystkich transakcji sprzedaży podczas targów odbywa się w formie bezgotówkowej. Bez SumUp nie byłoby to po prostu możliwe - komentuje Agata Kilińska, właścicielka sklepu online forestpeople.pl.
Dwa mobilne urządzenia
SumUp do programu Polska Bezgotówkowa przystąpił w 2018 roku. W tym czasie firma zdążyła dodać do oferty nowoczesny czytnik - SumUp 3G, który do funkcjonowania nie potrzebuje połączenia ze smartfonem czy tabletem.
- Główna różnica pomiędzy SumUp Air i SumUp 3G polega na sposobie łączenia się z siecią. SumUp Air to urządzenie, które przez Bluetooth łączy się ze smartfonem lub tabletem i współpracuje z aplikacją mobilną SumUp. Terminal 3G natomiast łączy się bezpośrednio z dostępną siecią 3G za pośrednictwem zintegrowanej karty SIM z darmowymi danymi i jest samodzielnym urządzeniem, które nie wymaga telefonu, tabletu ani aplikacji – tłumaczy Tomasz Tomczuk, Business Development Manager w SumUp.
Dalsze plany w Polsce?
Dalsze działania SumUp na polskim rynku zakładają kolejne współprace z przedsiębiorcami, którzy myślą o rozpoczęciu transakcji bez obiegu gotówki. Program będzie funkcjonował do końca grudnia 2021 roku i w jego ramach planowane jest wydanie 1,5 miliona terminali. Co więcej, w lutym SumUp przejął Shoplo - polską wielokanałową platformę e-commerce.
- Obecnie planujemy dalszą, intensywną współpracę z partnerami w handlu detalicznym - Selgrosem, Makro czy Orange, a to jeszcze nie koniec naszych działań w Polsce. Już w najbliższym czasie nasze terminale będą dostępne na sklepowych półkach w kolejnych sieciach. Wszystko po to, aby ułatwić dostęp do naszych produktów wszystkim zainteresowanym nimi sprzedawcom – podsumowuje Tomasz Tomczuk.