PKO Bank Polski aplikacja mobilna

i

Autor: pkobp.pl PKO Bank Polski aplikacja mobilna

Co warto wiedzieć o aplikacji IKO - najlepiej ocenianej aplikacji bankowej w Polsce

2017-12-06 16:27

Klienci PKO Banku Polskiego, lidera na rynku bankowości mobilnej, już od kilku lat mogą korzystać z aplikacji mobilnej IKO. Płatności w aplikacji zrewolucjonizowały polski rynek bankowości elektronicznej. Sprawdź, jakie możliwości daje aplikacja IKO oraz co ją wyróżnia.

Rośnie popularność aplikacji mobilnej IKO

PKO Bank Polski obserwuje dynamiczny wzrost aktywności klientów korzystających z aplikacji IKO. Ma ona blisko 8-9 tys. nowych aktywacji dziennie. Jednocześnie 2,42 mln unikatowych użytkowników mobilnych PKO Banku Polskiego loguje się do systemu bankowości internetowej z urządzeń mobilnych przez IKO, serwis mobilny iPKO lub serwis iPKO, z czego blisko połowa klientów mobilnych (47 proc.) loguje się przez IKO. Na rynku są już ponad 2 mln aktywnych aplikacji IKO. Do tego dochodzi 145 tys. mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, które umożliwiają płatność kartą bez posługiwania się tradycyjnym plastikiem. Dla porównania, rok temu płatności w technologii HCE umożliwiało tylko 70 tys. takich kart – w ciągu roku ich liczna się podwoiła.

- Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70 procent klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Zobacz: 20 zł gratis w PKO BP. Sprawdź, jak łatwo jest dostać bonus

Działająca w systemach Android, iOS oraz Windows aplikacja IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankowości mobilnej w Polsce. Na 146 tys. ocen otrzymała średnią 4,7 gwiazdek (na 5 możliwych). Aplikacja zajęła pierwsze miejsce w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Aktywacja aplikacji jest bardzo prosta – można dokonać jej z poziomu urządzenia mobilnego. Klient ma także możliwość dokonania aktywacji konta w banku. W każdym oddziale PKO Banku Polskiego znajduje się przeszkolony z obsługi IKO doradca, który jest w stanie pomóc klientom w kwestiach technicznych. Średnio 35 proc. aktywnych aplikacji IKO ma miejsce właśnie w oddziałach bankowych.

Co nowego w IKO?

W 2017 r. w IKO wprowadzono szereg nowych funkcjonalności. W aplikacji można dokonać płatności zbliżeniowej kartą Mastercard oraz płatności kodem BLIK w urzędach w całej Polsce. Ponadto aplikacja umożliwia: finalizację zakupów w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, jak również – zlecanie różnego rodzaju przelewów: natychmiastowych, w ramach Expres Elixir, zagranicznych, podatkowych czy z karty kredytowej. Dodatkowo, klienci mobilni mogą zarządzać w aplikacji zleceniami stałymi, sprawdzić historię przelewów i saldo czy zrobić przelew do ZUS.

Polecamy: PKO BP uhonorowany przez Bank Gospodarstwa Krajowego za pomoc de minis

Rośnie również rola IKO w sprzedaży produktów PKO Banku Polskiego. Użytkownicy aplikacji mogą: wnioskować w aplikacji o debet w koncie, założyć lokatę, zakupić pożyczkę gotówkową lub ubezpieczenie podróżne – również podczas wakacji, przebywając za granicą. Już co trzecia pożyczka gotówkowa oferowana w kanałach zdalnych jest sprzedawana w aplikacji mobilnej.

- IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami – mówi Michał Macierzyński, zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

Polecamy: Wypróbuj cyfrowe długopisy w tych oddziałach banku PKO BP [PEŁNA LISTA, WIDEO]

W przyszłości PKO Bank Polski chciałby wykorzystywać IKO i BLIK-a w e-administracji oraz do potwierdzania tożsamości. W przyszłym roku instytucja planuje: zoptymalizować aplikację pod kątem IPhone'a X, poszerzyć możliwość wykonywania przelewów do ZUS na wszystkie platformy oraz wprowadzić przelewy zagraniczne. Obecnie aplikacja jest dostępna po polsku i angielsku, docelowo ma zostać również przetłumaczona na języki rosyjski i ukraiński.

32 mln transakcji mobilnych w 2017 r.

Klienci logują się do IKO średnio 8 razy w tygodniu. Zwiększa się też znaczenie transakcji dokonywanych w aplikacji. Użytkownicy aplikacji najchętniej wykonują w IKO przelewy na rachunek bankowy oraz płacą za zakupy w internecie. W każdej sekundzie w aplikacji zlecanych jest 1,6 transakcji. Co czwarta taka transakcja zostaje zrealizowana BLIK-iem. Właściciele internetowego konta bankowego w PKO Banku Polskim i Inteligo w tym roku wykonali łącznie 32 mln transakcji mobilnych. Tylko w III kw. 2017 r. ponad 2,4 miliony klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo zalogowało się do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego (za pomocą aplikacji mobilnej, lekkiego serwisu lub jego pełnej wersji). Rośnie też liczba wpłat za pomocą kodu BLIK, a spada liczba wpłacanej do wpłatomatów gotówki.

Aplikacja mobilna PKO Junior

PKO Bank Polski nie zapomniał także o najmłodszych internautach, którzy nie ukończyli jeszcze 13 roku życia. Specjalnie z myślą o nich powstała aplikacja mobilna PKO Junior. Co prawda nie umożliwia ona dzieciom robienia zakupów bez akceptacji rodziców, ale uczy zasad korzystania z bankowości internetowej. Praktycznie wszyscy użytkownicy bankowości mobilnej poniżej 13 roku życia korzystają z aplikacji PKO Banku Polskiego. Gdy przekroczą granicę 13 lat, z łatwością mogą przejść na IKO. Wystarczy, że pobiorą odpowiednią aplikację.

Oprac. inf. pras., media.pkobp.pl

Najnowsze