Firma ma platformach, czyli social media w małej firmie

2017-05-13 12:00

Platformy społecznościowe odwiedzają miliony osób – potencjalnych klientów. Nie skorzystanie z czegoś, co może przynieść wielkie korzyści a jednocześnie niewiele kosztuje, byłoby wielkim błędem. Dzisiaj na taki błąd nie może sobie pozwolić żadna firma, ani wielka, ani mała.

Są rzeczy, o których będąc obecnym w social media właściciel firmy nie może zapominać. Podstawą jest świetna interakcja. Klient, który zada pytanie na Facebooku, nie może czekać na odpowiedź np. do rana. Wszelkie reakcje użytkowników social mediów trzeba monitorować na bieżąco.
Drugą sprawą jest wybór rodzajów aktywności. Nie trzeba tracić czasu na zyskiwanie własnych doświadczeń, wystarczy trzymać się sprawdzonych zasad. Tak więc, firmy których oferta jest uniwersalna, np. sprzedające meble lub buty, czy przedsiębiorstwa z branży spożywczej, powinny postawić na obecność na wielu platformach społecznościowych. Dla nich nieocenione jest komunikowanie się z potencjalnymi klientami za pomocą kilku kanałów internetowych. Co innego firmy, których target jest ściśle określony. Te powinny wybrać jeden kanał, taki z którego korzystają ich klienci, i precyzyjnie trafiając w potrzeby tej grupy, komunikować się z nią jak najsprawniej na jednej platformie.

Facebook
Zgodnie z raportem Fanpage Trends, gromadzi w Polsce ponad 13 milionów osób. To więcej niż trzecia część mieszkańców kraju. Firmy umieszczają tu fanpage marki, zwykle zatrudniając osobę monitorującą go i obsługującą 24 godziny na dobę, ponieważ użytkownicy Facebooka to z kolei w dużej mierze „nocne marki". Obecność firmy w tym medium pozwala nawiązać nieoceniony kontakt z klientami i dowiedzieć się od nich jakie mają oczekiwania i pomysły. Dzięki temu firma może ich pozyskać. To miejsce na promowanie swoich usług i ogłaszanie informacji, np. o rabatach, konkursach i wyprzedażach. To tutaj świetny efekt przynoszą atrakcyjnie podane kampanie reklamowe.

Twitter
To medium specyficzne, gromadzące mniej niż Facebook, bo ponad 4 mln krajowych użytkowników kont. Posiadanie konta na Twitterze oznacza w praktyce śledzenie tego, co piszą inni (głównie politycy, dziennikarze i gwiazdy show-biznesu). Obecność na Twitterze przynosi korzyść firmom związanym z mediami. Nie tylko telewizjom czy czasopismom, ale np. firmom producenckim, studiom nagrań, wytwórniom płytowym. Nie jest to więc medium, dzięki któremu zysk może wygenerować jakakolwiek branża.

Instagram, w którym zalogowanych jest ponad 2,6 mln użytkowników, to medium mające status młodzieżowego. Na Instagramie warto założyć konto firmowe zintegrowane z Facebookiem. Jest to medium idealne dla promowania produktów przeznaczonych dla młodzieży. Firmy oferujące np. sprzęt sportowy, ubrania, gry komputerowe, zdecydowanie będą czerpały korzyści z obecności na Instagramie. Trzeba pamiętać, że jest to miejsce dla wzrokowców oglądających zdjęcia. Dlatego zachętą dla klientów powinny być świetnie wykonane, profesjonalne fotografie atrakcyjnych produktów. Ich opisy powinny być umieszczane na Facebooku, co będzie możliwe dzięki odnośnikom. Instagramowy przekaz zdjęciowy musi przyciągać uwagę. To dotyczy również firm oferujących usługi, np. turystycznych.

Najnowsze