Nowa usługa ma zwiększyć skuteczność dopasowania reklam kontekstowych wyświetlanych w skrzynce pocztowej Gmail.
Jeśli na przykład użytkownik będzie korespondował na temat motoryzacji i samochodów, ujrzy reklamy związane z siecią warsztatów czy firmą ubezpieczeniową oferującą ubezpieczenia komunikacyjne. Gdy dyskusja będzie dotyczyła pieczenia ciast, zobaczy prawdopodobnie reklamy produktów spożywczych i pobliskich cukierni.
Kto czyta twoje e-maile
Jak deklaruje właściciel usługi Gmail, firma Google, "... reklamy są wyświetlane w Gmailu całkowicie automatycznie, co oznacza, że nikt nie czyta Twoich wiadomości." To prawda, e-maile nie są czytane przez ludzi - czytają (analizują) je komputery w poszukiwaniu słów kluczowych.
Patrz też: Jak ściągać filmy z YouTube
Gdyby ktoś jednak uznał, że jego prywatność została naruszona, może zmienić ustawienia dotyczące reklam. Aby wyłączyć dogłębne analizowanie wszystkich e-maili, wystarczy wejść do opcji poczty Gmail i zmodyfikować opcję Oznaczenia ważności na potrzeby reklam: - trzeba zaznaczyć Nie używaj tych wskaźników do pokazywania reklam.