Internet w firmie

2011-03-24 3:00

Informacje o rynku na wyciągnięcie ręki, stały dostęp do służbowej poczty i coraz niższa cena - to z punktu widzenia biznesu najważniejsze zalety mobilnego Internetu.

Dzięki niemu biznesmeni wszędzie czują się tak, jakby byli we własnej firmie. W każdej chwili mogą zajrzeć na konto bankowe, zrobić przelew, wysłać służbowego e-maila, sprawdzić sytuację na rynku, korespondować z kontrahentami czy po prostu swobodnie serfować w sieci. Coraz częściej korzystamy też z Internetu w komórce, mimo że mamy w domu czy firmie stacjonarny. Z roku na rok jakość mobilnego Internetu i jego zasięg (dla właściciela firmy to istotne, by zasięg był naprawdę wszędzie) stale się poprawiają. Internet w komórce często dorównuje już szybkością transferu danych Internetowi stacjonarnemu, a to dla wielu właścicieli firm jest szczególnie ważne, bo często muszą np. ściągać duże pliki graficzne czy szybko podejmować szybkie decyzje. Poza tym korzystanie z mobilnego Internetu jest coraz tańsze, zwłaszcza dla firm. Miesięczne koszty zaczynają się od około 15-40 zł. Cena Internetu w komórce nie jest już przeszkodą, a oferty adresowane do firm są zwykle bardziej opłacalne niż te, z których skorzystać mogą klienci indywidualni.

Jaki abonament

Jeśli chodzi o Internet mobilny, wszystko zależy od tego, jakie jest zapotrzebowanie na transfer danych w naszej firmie. Mitem jest, że płacąc droższy abonament, otrzymujemy szybsze łącze. Szybkość Internetu zależy od używanego przez nas modemu oraz zasięgu w danej lokalizacji. Droższy abonament natomiast umożliwia nam przesyłanie większych ilości danych miesięcznie.

Jeśli pracownicy firmy wysyłają i odbierają duże prezentacje multimedialne, prowadzą tele-i wideokonferencje przez Internet lub przesyłają bardzo duże pliki graficzne (np. projekty architektoniczne), to najprawdopodobniej dobrze będzie zainwestować w droższy abonament, który umożliwi nam komfortową pracę.

Zainstaluj router

Ciekawym rozwiązaniem są tu rou-tery, które rozprowadzają w biurze sieć bezprzewodową, bazując tylko na jednej karcie SIM. Urządzenia te mają dwie zalety: są silniejszymi odbiornikami sygnału, dzięki czemu nasz Internet jest jeszcze szybszy, oraz pozwalają z jednej karty SIM korzystać wielu pracownikom naraz. Może się okazać, że w przypadku, gdy pracownicy korzystają z Internetu w jednym miejscu, zakup wyższej oferty z routerem jest bardziej optymalny niż kupowanie kilku tańszych ofert, po jednej na pracownika. Jednak trzeba liczyć się z tym, że wielu użytkowników korzystających naraz z jednego łącza może znacznie zmniejszać jego przepustowość.

- Gdy nasi pracownicy często podróżują, to mobilna aktywacja na pewno im się przyda. Do wyboru jest tak-że opcja przedpłacona (prepaid) - radzi Wojciech Piechocki, szef serwisu internetowego GSMonline.pl. - Przed zakupem warto się zastanowić, czy potrzebujemy nowej, dedykowanej karty SIM, czy też wystarczy włączyć pakiet danych do naszej obecnej aktywacji. Nasz smartfon może nam służyć jako klient poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa, ale także jako modem, a nawet hotspot/punkt dostępowy sieci bezprzewodowej WLAN.

Gdy jednak chcemy korzystać poza biurem np. z tabletu, to nasz operator powinien nam włączyć mobilny Internet na nowej karcie SIM.

Najnowsze