Jak wybrać dobrą ofertę operatora

2011-03-21 3:00

Wybór operatora telekomunikacyjnego i odpowiednich planów taryfowych może być dla firmy prawdziwym źródłem oszczędności.

Jednak nie jest to prosta sprawa, bo operatorzy kuszą promocjami, mają mnóstwo ofert i łatwo się w tym gąszczu pogubić.

Coraz częściej kontaktujemy się z innymi osobami i firmami, dzwoniąc na numery mobilne, ważne są więc ceny rozmów na komórki. Szacuje się, że w dzisiejszych czasach wydatki na telefonię komórkową stanowią nawet ponad połowę kosztów usług telekomunikacyjnych.

Postaw na dobry plan

Decydując się na wybór dostawcy, trzeba brać pod uwagę koszt połączeń i abonamentu, nasze potrzeby i w jaki sposób będziemy korzystać z komórek w naszej firmie.

Jeśli prowadzimy działalność, która wymaga wykonywania wielu połączeń, powinniśmy wybrać plan taryfowy, który oferuje dużą liczbę minut w ramach abonamentu. Jeśli zaś częściej dzwonić będą do nas inni (np. klienci, kontrahenci) niż my sami i będziemy głównie odbierać połączenia, wówczas warto zdecydować się na jak najtańszy abonament.

Porównując oferty różnych dostawców, trzeba sprawdzić, ile mamy minut wliczonych w abonament oraz na jakiego rodzaju połączenia mogą być one wykorzystane - np. czy tylko wewnątrz sieci, czy również do innych operatorów komórkowych; czy na telefony stacjonarne, czy tylko na komórki; jaki jest koszt rozmów międzynarodowych (dla biznesmenów prowadzących interesy z partnerami zagranicznymi). Gdy przyjrzymy się naszym billingom, może się na przykład okazać, że z telefonów firmowych najczęściej dzwonimy na numery jednego z operatorów. Wtedy opłaca się podpisać umowę z tym właśnie operatorem i wybrać plan taryfowy, w którym jest dużo darmowych minut na połączenia wewnątrz sieci.

Plan dla firmy

Każda sieć ma specjalnie przygotowane plany dla klientów biznesowych, często skrojone na miarę w zależności od wielkości firmy. Bo klientem biznesowym może być zarówno kilkuosobowa firma, jak i wielka korporacja. Dla operatorów ważna jest liczba aktywnych kart SIM. Oczywiście ci najwięksi klienci mogą liczyć na bardziej atrakcyjne warunki umowy, wysokie rabaty, upusty, telefony z najwyższej półki i inne bonusy. Ale nawet jeśli nie zaliczamy się do rekinów biznesu, zawsze warto przynajmniej spróbować negocjować warunki. Wybierając dostawcę usług telekomunikacyjnych, należy pamiętać, że możemy przejść do niego z dotychczasowym numerem telefonu.

Sprawdzaj promocje

Warto sprawdzać promocje, bo mogą pasować do potrzeb naszej firmy, np. atrakcyjny telefon za złotówkę, dodatkowe pakiety minut, zniżki na połączenia na numery we własnej sieci itp. Warto też rozważyć różne ewentualności - np. czy bardziej opłaca się wziąć telefon za złotówkę, czy zrezygnować z tego bonusu i skorzystać z zaoferowanych przez operatora dodatkowych pakietów minut. Miesięczne koszty utrzymania telefonu można obniżyć nawet o połowę bez ograniczania rozmów, tylko przez zmianę taryfy na nowszą i uaktywnienie dodatkowych usług (tańsze lub darmowe połączenia na numery wewnątrz sieci i wewnątrz firmy, tańsze połączenia z określonej strefy, pakiety minut do wykorzystania we wszystkich firmowych telefonach).

Najnowsze