1,3 miliarda użytkowników internetu mobilnego i prawie 100 miliardów pobrań aplikacji w 2019 roku to liczby, które opisują największy rynek aplikacji na świecie – rynek chiński. Tylko w pierwszej połowie 2020 roku, chińscy konsumenci wydali na zakup aplikacji, gier i usług mobilnych 15 miliardów dolarów. Jak wygląda proces wprowadzania produktów na chiński rynek, co zrobić, aby precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej w tak ogromnym i zróżnicowanym rynku i ostatecznie – jak przyciągnąć uwagę chińskiego klienta? To pytania coraz częściej zadawane przez deweloperów i twórców aplikacji z całego świata, dostrzegających w Chinach ogromny potencjał rozwoju dla swojego biznesu. Będą one tematem przewodnim Huawei Developer Webinary „Grow in China. Win with AppGallery”.
ZOBACZ TEŻ: Lockdown i praca zdalna. Jak zarządzać czasem i zdrowiem pracowników poprzez aplikacje
W wydarzeniu wezmą udział eksperci Huawei oraz partnerzy, którzy już odnieśli sukces na chińskim rynku, m.in. twórcy popularnej aplikacji do edycji zdjęć i wideo, PicsArt. Webinar będzie okazją do zdobycia praktycznej wiedzy o procesie wprowadzania aplikacji na chiński rynek poprzez współpracę z Huawei i obecność w sklepie AppGallery. Specjalna uwaga zostanie skierowana na gry mobilne, którym dedykowany będzie panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, m.in. z DreamSky Technology, Feiyu Technology oraz Tencent Games. Pełna agenda spotkania znajduję się na stronie wydarzenia, pod formularzem rejestracyjnym.
Zrozumienie chińskiego rynku
Brak zrozumienia funkcjonowania chińskiego rynku aplikacji i usług mobilnych, w tym nieznajomość wymagań prawnych dotyczących ochrony konsumentów i polityki prywatności, to najczęściej wskazywane przez ekspertów bariery, powstrzymujące deweloperów przed wprowadzeniem swojego produktu na rynek Państwa Środka. Kolejną przeszkodą jest dostosowanie aplikacji do specyficznych potrzeb chińskiego użytkownika. To, co jest sprawdzonym rozwiązaniem wśród europejskich konsumentów, nie zawsze może zostać właściwie odebrane przez chińskich użytkowników. Eksperci wskazują, że kopiowanie rozwiązań w całości, bez dostosowania ich do specyfiki lokalnego rynku, jest jednym z głównych hamulców rozwoju produktu na chińskim rynku. Kluczem jest zrozumienie zróżnicowanej, również pod względem geograficznym, grupy wymagających konsumentów, którzy zwracają uwagę m.in. na jakość tłumaczenia treści w aplikacji, wrażliwość na niuanse językowe oraz dobór odpowiedniej oprawy wizualnej.
CZYTAJ KONIECZNIE: TO KONIEC popularnej aplikacji Endomondo! Jak nie stracić danych i je przenieść?
Huawei to największy producent smartfonów na chińskim rynku, z 46 proc. udziałem w sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku. Firma przeznacza coraz więcej zasobów na wsparcie zagranicznych deweloperów, którzy planują wejść na chiński rynek poprzez obecność w sklepie AppGallery. Webinar Huawei to jedna z inicjatyw w tym właśnie duchu – już w przyszłym miesiącu Huawei przedstawi kolejne platformy współpracy z deweloperami z całego świata.
Huawei AppGallery to sklep, w którym znajduje się w już ponad 1000 polskich aplikacji, a w skali globalnej jest ich już ponad 96 tysięcy. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników z całego świata. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, w skład którego wchodzą takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.
Wymagana jest jedynie rejestracja poprzez formularz na stronie: https://consumer.huawei.com/en/partners/appstochinahdw2020.