Uber

i

Autor: materiały prasowe Uber

Koronawirus w Polsce. Lockdown, ograniczenia i niesienie pomocy. Uber podsumowuje 2020 rok

2020-12-26 15:22

Rok 2020 przejdzie do historii jako zdominowany przez pandemię koronawirusa, która zmieniła nasz świat. Światowe gospodarki stanęły w obliczu nowych wyzwań, a wsparcie dla społeczności stało się nieodłączną częścią każdego biznesu. Jednocześnie w tym roku na polskim rynku także zaszły istotne zmiany dla branży transportowej. Uber podsumowuje ostatnie 12 miesięcy i wyjaśnia, dlaczego był to czas największych wyzwań w historii firmy od początku jej istnienia w Polsce.

Po ponad sześciu latach działalności w Polsce Uber na stałe wpisał się w krajobraz dużych miast. Jako najpopularniejsza aplikacja do zamawiania przejazdów, dla ponad miliona pasażerów w Polsce, Uber ustanowił nowy standard, jeśli chodzi o bezpieczne, przystępne cenowo i proste poruszanie się po miastach. Z każdym kolejnym rokiem firma umacniała swoją pozycję na rynku inwestując w rozwój biznesu i wsparcie dla partnerów i kierowców. Nie inaczej miał wyglądać 2020 rok - wprowadzony obowiązek licencji taksówkarskich dla partnerów oraz licencji na pośrednictwo przy przewozie osób dla platform, rozpoczął proces licencjonowania tysięcy przedsiębiorców, w który Uber zainwestował ponad 6 mln złotych.

Wspieranie społeczności w trakcie pandemii

Wybuch epidemii koronawirusa i pierwsza fala lockdownu mocno odbiła się na branży transportowej. Uber globalnie zachęcał użytkowników do pozostawania w domach w imię większego dobra, a firma wprowadziła szereg działań w celu wsparcia społeczności.

Pierwsza wirtualna kasa fiskalna w formie mobilnej aplikacji jest już gotowa

Sonda
Czy wybierasz się na imprezę sylwestrową poza domem?

-      10 000: W ramach wsparcia dla personelu medycznego Uber przekazał 10000 darmowych przejazdów oraz uruchomił dedykowany produkt Uber Medics;

-      1 mln złotych: Firma zainwestowała 1 mln złotych w podniesienie bezpieczeństwa przejazdów, udostępniając darmowe przesłony swoim partnerom oraz zwrot kosztów za środki ochronne i do dezynfekcji;

-      Wsparcie dla potrzebujących: Firma przekazała vouchery na przejazdy Centrum Praw Kobiet, Domu Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, WOŚP oraz zaangażowanym w pomoc seniorom wolontariuszom z Caritas;

-      „Jest Maska, Jest Przejazd”: W ramach globalnej kampanii platforma Uber zachęca pasażerów i kierowców do noszenia maseczek podczas podróży i przedłużyła na czas nieokreślony zalecenia dotyczące zasłaniania ust oraz nosa. Firma również wdrożyła system do weryfikacji, czy kierowca posiada odpowiednio zasłonięta usta i nos;

-      #Wzywamyposiłki:  Uber dołączył do akcji mającej na celu wsparcie personelu medycznego dostarczając im ciepłe obiady. W ramach kampanii udało się dostarczyć tysiące posiłków.

Razem wracamy do normalności

Po długich tygodniach w domach powoli zaczęliśmy wracać do biur i swoich obowiązków, w nowej rzeczywistości - przestrzegając zaleceń, pamiętając o dystansie i szukając takich rozwiązań i usług, które pomogą nam w dbaniu o codzienne bezpieczeństwo.

-      2 miasta: Platforma do zamawiania przejazdów zawitała do Szczecina oraz Lublina;

-      18 lokalizacji: Uber Eats pojawił się w 18 nowych miastach, obejmując swoim zasięgiem ponad 3 mln nowych użytkowników;

-      600: Z oferty Uber4Business, umożliwiającej zapewnienie pracownikom przejazdów oraz posiłków, korzysta już ponad 600 przedsiębiorstw z różnych sektorów;

-      6 mln: Firma przeznaczyła 6 mln złotych na wsparcie swoich partnerów w dostosowaniu się do postanowień znowelizowanej ustawy o transporcie drogowym.

-      Wspieranie gastronomii: W trakcie lockdownu gastronomii Uber Eats uruchomił program wsparcia dla branży oferując m.in. promocje w celu zwiększenia popytu, usprawniając proces dołączania do platformy oraz rezygnując z marży w przypadku zamówień na wynos.

Zaskakujące wideo i kontrowersyjne teledyski na YouTube. Najpopularniejsze materiały w 2020

Jeszcze będzie przepięknie 

Rozwój prac nad szczepionką był jak światełko w tunelu i potrzebną nadzieją na odbicie w gospodarce. Po miesiącach wspólnej walki i przystosowania biznesu do nowych warunków przyszedł czas na kolejne plany i działania na rzecz rozwoju mobilności miejskiej.

-      0: Do 2040 roku Uber stanie się zero-emisyjną platformą transportową.

-      800 mln: Już teraz firma zainwestowała 800 mln w celu wsparcia partnerów na całym świecie w zakupie pojazdów elektrycznych do roku 2025;

-      Kasa Wirtualna: W Grudniu jako pierwsza platforma do zamawiania przejazdów Uber rozpoczął pilotaż kasy wirtualnej, wymaganej w ramach nowelizacji ustawy o transporcie drogowym;

Podsumowanie 2020 roku. Jak będziemy go wspominać?

2020 w liczbach globalnie

W trakcie globalnej pandemii firma działała zarówno lokalnie, jak i globalnie. W ramach wsparcia Uber wdrożył szereg inicjatyw, które miały na celu udzielenie pomocy społecznościom, użytkownikom oraz partnerom w tym trudnym czasie. Dlatego wśród tegorocznych osiągnięć firma wymienia programy, które wsparły najbardziej potrzebujących w ciągu ostatnich miesięcy.

-      10 mln: Firma przekazała 10 mln darmowych przejazdów oraz posiłków personelowi medycznemu, seniorom oraz potrzebującym;

-      20 mln: Korzystając ze dedykowanego systemu przekazywania datków w aplikacji Uber Eats, klienci przekazali ponad 20 mln dolarów wsparcia swoim ulubionym restauracjom;

-      50 mln: Uber przeznaczył 50 mln dolarów na zakup środków ochronnych dla kurierów oraz kierowców na całym świecie;

-      30 mln: Firma zakupiła 30 mln masek, które zostały wydane 2.5 mln partnerów;

-      231 mln: Aplikacja Uber przeprowadziła 231 mln pomyślnych weryfikacji maski u kierowców.

-      99.5 proc.: Do dzisiaj 99.5 proc przejazdów odbyło bez zgłoszeń dotyczących braku maski;

-      24 mln: Uber przeznaczył 24 mln dolarów na wsparcie kierowców oraz kurierów, którzy zostali skierowani na przymusową samo-izolację

-      800 mln:  Firma przeznaczyła 800 mln dolarów na wsparcie setek tysięcy partnerów w zakupie pojazdów elektrycznych do roku 2025;

-      0: Uber zobowiązał się do przekształcenia w zero-emisyjną platformę do 2040 roku.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze