Lufthansa i General Electric zainwestują w fabrykę w Polsce

i

Autor: Shutterstock

Lufthansa i GE zainwestują ponad miliard złotych w Środzie Śląskiej. To już pewne

2016-12-05 17:39

Zawiązana przez GE Aviation i Lufthansa Technik spółka joint venture XEOS, zbuduje w Środzie Śląskiej na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej światowej klasy centrum serwisowania silników lotniczych. Inwestycja, której wartość wyniesie ponad miliard złotych, stworzy ok. 500 nowych miejsc pracy w regionie – poinformowało w komunikacie Ministerstwa Rozwoju.

Ogłoszenie wyboru lokalizacji pod inwestycję odbyło się w poniedziałek podczas konferencji, w której udział wzięli: wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki, wiceprezes w GE Aviation Bill Millhaem oraz wiceprezes Engine Services Lufthansa Technik Bernhard Krueger-Sprengel.

Dlaczego Środa Śląska?
O wyborze Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Środzie Śląskiej na lokalizację dla nowoczesnego centrum napraw i serwisowania silników zadecydował jej potencjał rozwojowy i ekonomiczna konkurencyjność.

Sprawdź także: Lufthansa i GE zbudują fabrykę na Śląsku? Dziś Morawiecki ma przedstawić szczegóły

„Kluczowym argumentem przemawiającym za podjęciem tej decyzji była dostępność wysoko wykwalifikowanej kadry potencjalnych pracowników centrum serwisowego. Polscy inżynierowie i technicy z chęcią podejmują zawodowe wyzwania, są otwarci na nowe technologie, elastyczni wobec dynamicznego rynku pracy oraz gotowi do poszerzania i zwiększania swoich specjalizacji" – czytamy w komunikacie resortu rozwoju.

Serwis dla najnowocześniejszych silników
Głównym przeznaczeniem zakładu w Środzie Sląskiej będzie serwisowanie silników typu GEnx-2B, a w kolejnych latach również typu GE9X. Aktualnie w komercyjnym użyciu przez 18 operatorów lotniczych na całym świecie jest prawie 500 silników GEnx-2B, które wylatały już w sumie 5 mln godzin, osiągając świetne wyniki eksploatacyjne. Ich technologiczne zaawansowanie sprawia, że w porównaniu z modelem GECF6, gwarantują niższe zużycie paliwa oraz mniejszą o 15 proc. emisję CO2.

Czytaj też: Whirlpool inwestuje w Polsce. Stworzy 60 nowych miejsc pracy

Silniki GE9X, które do zakładu będą trafiać od 2021 r., są natomiast najnowocześniejszymi silnikami lotniczymi w swojej klasie. I choć formalny proces ich certyfikacji zakończy się w 2018 r., to już ponad 700 sztuk zostało zamówionych przez operatorów na całym świecie. Silniki GE9X są kontynuacją rozwoju technologii lotniczej w kierunku większej wydajności przy jednoczesnym mniejszym spalaniu paliwa, co oznacza mniejszą emisję gazów do atmosfery.
Wmurowanie kamienia węgielnego planowane jest na marzec 2017 r., natomiast uruchomienie operacji w zakładzie na wrzesień 2018 r.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Najnowsze