Niewidomy pasażer w taksówce. Z taką aplikacją przejazd będzie ułatwiony

2019-09-10 9:48 ŁT
iTaxi
Autor: Materiały prasowe iTaxi

Jesienią do Google Play i App Store trafią nowe wersje aplikacji mobilnej iTaxi dla pasażerów w udoskonalonych wersjach. Firma zapowiada dodanie nowych, przydatnych funkcji oraz znaczne usprawnienia m.in. w zakresie dostępności, w tym również dla osób niewidomych. System w obu wersjach właśnie przechodzi szereg skomplikowanych testów, dzięki którym osoby z zaburzeniami wzroku zyskają jeszcze bardziej wygodne i intuicyjne narzędzie do zamawiania przejazdów.

Prace nad aplikacją iTaxi dla osób niewidomych, korzystających z urządzeń z systemem iOS, rozpoczęły się latem 2018 roku i trwały blisko pół roku. W 2019 roku iTaxi podjęło decyzję o wdrożeniu takich samych usprawnień w aplikacji na urządzenia z systemem Android. W nowej wersji będzie już możliwe samodzielne zamówienie i zrealizowanie przejazdu przez osobę niewidomą czy słabo widzącą w aplikacjach na obu systemach.

ZOBACZ TEŻ: Uber obniża ceny w Polsce! Koszt minimalnego przejazdu spadł do 8 złotych

– Świadomość problemów, z jakimi boryka się nasze społeczeństwo, jest wpisane w DNA iTaxi. To właśnie dlatego wprowadzamy rozwiązania, które nie tylko umożliwią wygodne podróżowanie, ale również pozytywnie wpływają na jakość życia Polaków. Jednym z takich przedsięwzięć jest właśnie dostosowanie aplikacji iTaxi do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami wzroku – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

Co ważne, firma iTaxi cały czas doskonali aplikację i właśnie dlatego na początku sierpnia br. jej obie wersje – zarówno na iOS, jak i Android – przeszły szereg testów przeprowadzonych przez osoby z zaburzeniami wzroku, które są związane z Fundacją Instytutu Rozwoju Regionalnego, Fundacją Widzialni oraz Polskim Związkiem Niewidomych. To pierwsze tak zaawansowane testy prowadzone przez niezależne jednostki. 

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Mytaxi zmienia się na FREE NOW i oferuje nowe usługi [ZDJĘCIA]

– Jestem pod wrażeniem świadomości twórców aplikacji iTaxi, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom osób ze szczególnymi potrzebami. Aplikacja mimo pewnych ograniczeń, występujących w chwili obecnej, umożliwia jej obsługę przez osoby korzystające z technologii asystujących, działających na urządzeniach mobilnych. Już na obecnym etapie z aplikacji korzysta się bez większych problemów, a po naniesieniu poprawek zgłoszonych podczas testów przez użytkowników, system na pewno będzie przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami – mówi Sebastian Depta, konsultant ds. dostępności, jeden z testerów aplikacji iTaxi.

– Latem tego roku podjęliśmy decyzję, by poprosić o wsparcie w testach fundacje i organizacje, będące najbliżej tematyki dostępności. Do współpracy zaprosiliśmy więc osoby związane z Fundacją Widzialni, Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz z Polskim Związkiem Niewidomych. Wynik testów nas nie zaskoczył – wersja na iOS była lepiej dopracowana, niż ta na Androida. Otrzymaliśmy kolejną listę uwag i poprawek, zdaliśmy też sobie sprawę, że każdy tester podchodzi do tematu indywidualnie i opisuje to, co dla niego osobiście jest najważniejsze. Zaczęliśmy dogłębniej analizować uwagi i wybierać, co jesteśmy w stanie zmodyfikować w aplikacjach tak, by wprowadzone zmiany ułatwiły korzystanie z naszej aplikacji jak największej grupie osób. Efekty wkrótce będą już zauważalne – komentuje Katarzyna Małecka, Head of Product w iTaxi.

Aby skorzystać z nowej wersji aplikacji z udogodnieniami dla osób niewidomych, wystarczy włączyć opcję Voice Over, a technologia asystująca przeprowadzi użytkownika poprzez wszystkie etapy korzystania z systemu – od pobrania aplikacji, po finalne zamówienie przejazdu, a nawet ocenę kursu.

Najnowsze