Krok po kroku
Do tej pory chińscy właściciele aplikacji podchodzili z ostrożnością do wszelkiej formy reklamy na platformie. Ważniejsze były pozytywne wrażenia jej użytkowników, niż wprowadzanie monetyzacji. Powoli się to jednak zmienia - na początku kwietnia pojawiła się informacja o nowych formatach reklam, a pod koniec miesiąca ByteDance poinformowało o rozpoczęciu kampanii, we współpracy z indonezyjskim ministerstwem turystyki.
ZOBACZ TEŻ: Aplikacja mobilna TikTok, czyli fenomen, który dogania YouTube’a
TikTok x Wspaniała Indonezja
Partnerstwo TikToka i Ministerstwa Turystyki Indonezji jest pierwszym tego typu działaniem - tym bardziej, że obejmuje wykorzystanie obecnie jednej z najbardziej popularnych aplikacji. Celem kampanii jest pokazanie piękna, które oferuje Indonezja i zachęcenie do odwiedzin - czytamy w komunikacie prasowym. TikTok namawia użytkowników do dzielenia się ich ulubionymi momentami z podróży, które dodatkowo mogą wziąć udział w rozpoczętym 26 kwietnia online challange - wystarczy nagrać krótkie wideo z podróży po wyspie i dodać hasztag #wonderfullIndonesia. Kampania obejmuje współpracę z lokalnymi twórcami i influencerami, a także promowanie użytkowników poprzez challenge, dedykowane filtry, specjalne naklejki i objazdowe spotkania z dziennikarzami.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Wycieczka do Wietnamu. Pięć miejsc, które musisz odwiedzić [ZDJĘCIA]
To może Mazury?
- Aplikacja cieszy się obecnie olbrzymią popularnością - według raportu SensorTower tylko w pierwszym kwartale tego roku została pobrana ponad 200 milionów razy, więc współpraca ministerstwa turystyki z platformą jest dobrym posunięciem. Widać, że ByteDance doskonale wie co robić: nowe formaty reklam, zażegnanie problemu w Indiach, czy wykorzystanie światowych trendów na wykorzystanie technologii w turystyce to część dobrze przemyślanej strategii. Można się jedynie zastanawiać, jaki będzie następny krok chińskiego giganta - może współpraca z polskim ministerstwem turystyki? Jestem przekonana, że Mazury są równie piękne co Bali - komentuje Magdalena Bliźniak z agencji GetHero.