W PKO Banku Polskim dzieci poniżej 13. roku życia mogą już od kilku lat w ramach PKO Junior uczyć się w praktyce, pod okiem rodziców, zarządzania swoim budżetem czy korzystania z podstawowych narzędzi bankowych. Jednym z elementów tej oferty edukacyjnej są karty płatnicze – dotychczas były dostępne w formie niespersonalizowanych kart przedpłaconych, a od dziś w postaci karty plastikowej z nazwiskiem dziecka lub naklejki zbliżeniowej. Umożliwiają one dokonywanie płatności w sklepach, w tym także zbliżeniowych, płatności w intrenecie oraz wypłat gotówki z bankomatów (tylko karty plastikowe).
- Kompleksowa oferta PKO Junior dla dzieci to nie tylko najlepsza możliwa praktyczna edukacja finansowa, ale także silne wsparcie obrotu bezgotówkowego w Polsce. Dotychczas nasi najmłodsi klienci używali swoich kart PKO Junior najczęściej do płacenia w sklepach. Ta rosnąca dzięki PKO Junior świadomość ekonomiczna najmłodszego pokolenia Polaków jest bezcenna – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Karta debetowa PKO Junior wydawana jest na wniosek rodzica (który musi posiadać dowolny ROR w PKO Banku Polskim) i jest przypisana do specjalnego rachunku karty. Dziecko, używając karty, korzysta ze środków, którymi został wcześniej zasilony rachunek karty. Zasilenia można dokonać w serwisie iPKO w Aplikacji rodzica, w aplikacji IKO, we wpłatomacie, przelewem z dowolnego banku, a także wpłatą gotówkową na rachunek karty w placówce PKO Banku Polskiego.
Karty plastikowe PKO Junior oraz naklejki są wydawane na 2 lata i automatycznie wznawiane do ukończenia przez dziecko 13 lat. Zarządza nią rodzic, który w serwisie transakcyjnym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, poprzez call center może kartę aktywować, zasilić, zastrzec, nadać lub zmienić PIN, zmienić limity czy sprawdzić historię transakcji. Dziecko w serwisie internetowym PKO Junior może mieć też udostępnioną informację o stanie środków na koncie karty.
Źródło: PKO Bank Polski