W ostatnim czasie cyberataki ukierunkowane na Polaków są coraz powszechniejsze. Tylko w ostatnich dniach media informowały o atakach na subskrybentów Netflixa. Wcześniej eksperci przestrzegali przed fałszywymi wiadomościami, których nadawcami miały być rzekomo firmy kurierskie. Tym razem udało nam się zidentyfikować kampanię phishingową, która została wymierzona w Polaków korzystających z usług PGE. Na ich numery telefonów docierają podejrzane wiadomości SMS. Nadawcy podszywają się w nich pod firmę PGE i informują o zadłużeniu odbiorcy oraz proszą o jak najszybsze uregulowanie zaległości. W wiadomości znajduję się dodatkowo link, który kieruje użytkownika bezpośrednio do strony z płatnościami mobilnymi.
ZOBACZ: Polska odpowiada na Nord Stream 2! Na Bałtyk wypłynął specjalny statek do układania gazociągu Baltic Pipe
Jeśli odbiorca wspomnianego SMS nabierze się i postąpi zgodnie z poleceniami zawartymi w komunikatach, może stracić dane logowania do banku, a nawet swoje pieniądze.
- Oszuści najczęściej podszywają się pod znane, ogólnopolskie i międzynarodowe marki albo pod instytucje publiczne. Tym razem znów mamy do czynienia z atakiem, który bazuje na reputacji firmy o zasięgu ogólnopolskim. To sprawia, że szansa powodzenia tego ataku jest znacznie większa – komentuje Daniel Suchecki z Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego DAGMA.
Jak chronić się przed tego typu zagrożeniami? Ekspert z Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego DAGMA radzi:
• Czytaj uważnie wiadomości, które otrzymujesz• Nigdy nie klikaj w linki, które pochodzącą od nieznanych nadawców lub które wydają Ci się podejrzane• Zwróć uwagę czy tekst komunikatu (SMS/mail) pisany jest poprawną polszczyzną• Zainstaluj na swoim urządzeniu mobilnym pakiet antywirusowy (np. ESET Mobile Security) i na bieżąco go aktualizuj.