Które banki oferują Przelew na telefon z wykorzystaniem BLIK?
Aktualnie 14 banków umożliwia korzystanie z Przelewu na telefon. Sprawdź czy Twój bank obsługuje Przelew na telefon BLIK:
- Alior Bank
- ING
- Milenium
- mBank
- SGB
- Santander
- PKO BP
- GET IN Bank
- Credit Agricole
- Nobel Bank
- Pekao SA
- BNP PARIBAS
- Citi Bank
- BOŚ Bank
Jak aktywować przelew na telefon BLIK?
Jeżeli chcesz aktywować przelew na telefon BLIK działaj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Zainstaluj na swoim telefonie aplikację mobilną banku, w którym masz konto bankowe. Upewnij się, że bank z którego korzystasz obsługuje system BLIK. Jeżeli masz już taką aplikację zainstalowaną na swoim telefonie, to po prostu się do niej zaloguj.
- Zarejestruj swój numer telefonu w systemie BLIK – po zalogowaniu do aplikacji mobilnej banku zarejestruj swój numer telefonu. W większości systemów bankowych można to zrobić wchodząc w „Ustawienia”, wybierając opcję „Przelew na numer telefonu” rejestrując swój numer telefonu. W Twoim systemie bankowym, może się to nieznacznie różnić, jednak mechanizm rejestracji numeru telefonu jest dość prosty.
Polecany artykuł:
Jak krok po kroku przelać pieniądze na telefon za pomocą BLIKa?
Przelew pieniędzy z telefonu na telefon to bardzo prosty sposób rozliczenia się z rodziną czy ze znajomymi, i można go zrealizować w kilku prostych krokach. My podpowiemy Ci jakie są to kroki:
Krok 1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej swojego banku
Krok 2. Zleć przelew – tu również, wszystko zależy od aplikacji bankowej jakiej używasz. Jeżeli chcesz dokonać przelewu na telefon, wyszukaj w swojej aplikacji „Przelew na telefon BLIK”, możesz go znaleźć w sekcji:
- przelewów,
- na ekranie logowania,
- w miejscu generowania kodu BLIK, w aplikacji banku z którego korzystasz.
W dalszej kolejności wpisujesz numer telefonu na jaki chcesz dokonać przelewu lub wybierasz go z książki kontaktów. W większości aplikacji bankowych zaznaczony jest symbolem BLIK numer telefonu, który też jest zarejestrowany w systemie. Jeżeli numer odbiorcy nie jest zarejestrowany, nie możesz dokonać przelewu.
Krok 3. Autoryzuj przelewu - W dalszej kolejności postępujesz, jak przy standardowym przelewie bankowym: uzupełniasz tytuł i kwotę przelewu, oraz autoryzujesz transakcję PINem. Po krótkiej chwili odbiorca przelewu może cieszyć się płatnością od Ciebie.
Co się stanie, gdy przeleję pieniądze na telefon osobie, która nie korzysta z Przelewów na telefon BLIK?
Może zdarzyć się taka sytuacja, że omyłkowo wyślesz pieniądze osobie, która nie korzysta z Przelewów na telefon BLIK lub w aplikacji Twojego banku nie ma wyraźnego zaznaczenia symbolem BLIK, że dany numer telefonu jest w systemie. Jeżeli coś takiego Ci się przydarzy, nie wpadaj w panikę. Zapewne otrzymasz od swojego banku informację, że odbiorca nie może odebrać takiego przelewu. Bank może w tej sytuacji zaproponować inne rozwiązanie np. wysyłając wiadomość SMS, dzięki któremu odbiorca otrzyma ten przelew, musi jedynie postępować zgodnie ze wskazówkami banku. Jeżeli tego nie zrobi w określonym czasie, środki do Ciebie wrócą.
Czy ktoś może prosić mnie o przelew na jego telefon?
Tak, system BLIK umożliwia takie rozwiązanie. Jeżeli Twojej drugiej połówce skończyły się środki na koncie, a musi zapłacić za paliwo lub Twoje dziecko potrzebuje pieniędzy by zapłacić za bilet autobusowy, zawsze może poprosić Ciebie, za pomocą BLIKA, o przelanie konkretnej kwoty. Wystarczy, że wyśle Prośbę o przelew BLIK za pomocą aplikacji mobilnej swojego banku, Ty ją zaakceptujesz i środki od razu wylądują na koncie osoby proszącej.
Oczywiście namawiamy tu do zachowania ostrożności. Zawsze zanim zatwierdzisz prośbę upewnij się, że osoba, która rzekomo wysłała prośbę, faktycznie potrzebuje tych pieniędzy. Bankowość elektroniczna obecnie jest na dość wysokim poziomie zabezpieczeń, ale przezorności nigdy za wiele. Tak samo sytuacja wygląda, gdy Ty poprosisz kogoś o przelew na swój telefon. Gdy dana osoba zaakceptuje Twoja prośbę, środki znajdą się na Twoim koncie.
Polecany artykuł: