Bank cyfrowy

i

Autor: Materiały prasowe

Nowe technologie

Salt, GFT i Engine by Starling z nowym standardem bankowości cyfrowej w Europie

2024-05-28 3:56

Salt Bank, nowy cyfrowy bank w rumuńskim systemie finansowym, został uruchomiony niecały rok po rozpoczęciu projektu. Instytucja jest pierwszym neobankiem wykorzystującym system bankowości core Engine by Starling poza spółką macierzystą dostawcy, Starling Bank. Projekt został zrealizowany dzięki współpracy GFT, Salt Bank i Engine by Starling.

Jest to kontynuacja transformacyjnego trendu, który GFT obserwuje w usługach finansowych i nie tylko. Organizacje na nowo odkrywają swoje możliwości technologiczne, przyjmując podejście biznesowe „platform of platforms”, które wiąże się z wykorzystaniem gotowych możliwości z branży.Spółka GFT została zaangażowana do świadczenia ogólnych usług projektowych i integracyjnych, wykorzystując swoją dogłębną wiedzę specjalistyczną. Firma specjalizuje się w uruchamianiu banków w oparciu o technologie nowej generacji. GFT opracowało proces wdrażania oraz model technologiczny dla Salt Bank, co umożliwi Salt zarządzanie ekosystemem dostawców usług w miarę rozwoju swojej działalności.Uruchomienie Salt Bank pokazuje naszą globalną pozycję lidera w bankowości cyfrowej na nowoczesnych platformach. Jest to najnowsza z wielu nowoczesnych platform bankowych, które uruchomiliśmy na całym świecie w ciągu ostatnich dwóch lat – mówi Monika Kania, Chief Revenue Officer, GFT Poland. – Dostarczyliśmy zintegrowane, dostosowane, solidne i bezpieczne rozwiązanie dla Salt. Tym pierwszym projektem wdrażającym elastyczną platformę Engine, wyznaczyliśmy nowy standard bankowości cyfrowej w Europie. Nasza współpraca z GFT ustanowiła nowy punkt odniesienia dla bankowości cyfrowej – dodaje Gabriela Nistor, CEO Salt Bank. – Szybkie wdrożenie i zaawansowane rozwiązania Salt odzwierciedlają nasze zaangażowanie w dostarczanie naszym klientom najnowocześniejszych usług finansowych bez zakłóceń. Dedykowany zespół specjalistów GFT doskonale poradził sobie z uruchomieniem naszego nowego banku w bardzo wymagających ramach czasowych.

W pełni zautomatyzowane wdrażanie klientów i zaawansowane funkcje

Jednym z pierwszych osiągnięć Salt Bank jest w pełni zautomatyzowany i bezpieczny proces wdrażania klientów, który zajmuje zaledwie kilka minut. Bank pozyskał ponad 100 tys. klientów w ciągu pierwszych dwóch tygodni od uruchomienia. W ciągu miesiąca liczba ta przekroczyła 200 tys., co podkreśla łatwość obsługi i solidność systemu. Dzięki dużemu zainteresowaniu klientów, Salt Bank jest na dobrej drodze do osiągnięcia docelowej liczby 1 mln klientów w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Salt od samego początku oferuje również zaawansowane rozwiązania, takie jak konta i karty wielowalutowe. GFT, koncentrując się na potrzebach klientów zapewniło, że usługi Salt Bank znacząco podnoszą jakość ogólnych doświadczeń bankowych. Aby sprostać temu zadaniu usługi te są precyzyjnie dostosowane do przyzwyczajeń i potrzeb lokalnych klientów.

Międzynarodowa współpraca i budowanie potencjału

Wdrożenie miało międzynarodowy charakter, z udziałem zespołów GFT z Wielkiej Brytanii i Polski. Poza technologią, GFT wniosło również wiedzę na temat branży bankowej. Pomogło Salt Bank w opracowaniu planu działania, przeprowadzeniu transformacji i przygotowaniu się do uruchomienia oraz stworzenia nowego zespołu Salt Bank realizującego przyszły sukces. Projekt podkreśla również znaczenie partnerstwa GFT z Engine i innymi partnerami dla transformacji w całej branży.Nasza platforma została skutecznie zintegrowana przez GFT na rynku rumuńskim, dostarczając bogate w funkcje i wysoce spersonalizowane produkty bankowe, które można wdrożyć na całym świecie, aby przyciągnąć imponującą liczbę klientów. Specjalistyczny zespół GFT przeprowadził wdrożenie i dostrzegł znaczący potencjał naszej platformy – mówi Sam Everington, CEO, Engine by Starling.Dzięki nowoczesnemu podejściu i usługom zorientowanym na klienta, Salt Bank ma szansę wpłynąć na przyszłość bankowości cyfrowej w Europie i poza nią, pokazując, w jaki sposób skuteczne partnerstwa i koncentracja na kliencie mogą poprawić technologię bankową i doświadczenie klienta.

EKG 2024 Kamil Sobolewski

QUIZ PRL: Jak dobrze pamiętasz PRL?

Pytanie 1 z 10
Ściany peerelowskich komisariatów były pomalowane farbami:
Najnowsze