Jednostka ma mieć 160 metrów długości i ponad 27 metrów szerokości. Color Hybrid, bo tak będzie nazywał się prom, weźmie na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Jak donosi PAP, oficjalnie rozpoczął się jego montaż w gdyńskiej stoczni Crist.
Zobacz także: Niebawem wyśpisz się w samolocie. Airbus zapowiada kabiny sypialniane
Prom NB 311 Color Hybrid wypłynie na wody latem 2019 roku i zastąpi mniejszą jednostkę na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja). Obecnie podczas jednego kursu na pokład może wejść do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
Czas podróży nowym promem na wynosić zaledwie 2 godziny i 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego.
Czytaj również: MON utopiło przetarg na 10 mld złotych. Polko: To pokłosie Macierewicza
Jednostka będzie mogła ładować baterie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
Podstawowe dane jednostki:
Długość jednostki: 160 m
Szerokość jednostki: 27,10 m
Maksymalna pojemność: 2000 pasażerów oraz 500 pojazdów
Źródło: crist.com.pl/money.pl