Ewolucja wymagań konsumentów
Żyjemy w wysoce zdigitalizowanym świecie. Rozwój nowych technologii dodatkowo przyspieszył wraz z wydarzeniami, które miały miejsce w ciągu ostatniego roku. Oczekiwania konsumentów wciąż ewoluują w zależności od stale zmieniającej się sytuacji. Zapotrzebowanie na nowoczesne narzędzia w obszarach takich jak samoobsługa znacznie wzrosło. Rośnie również znaczenie personalizacji. Konsumenci oczekują, że firmy będą oferować zindywidualizowane rozwiązania. Żądają szerokiego wyboru różnych rozwiązań chociażby w kwestii podróżowania. To z kolei wpływa chociażby na sposób, w jaki porównują oferty linii lotniczych.
Duży wpływ na rozwijanie oferty skierowanej do osób podróżujących mają firmy technologiczne, takie jak Sabre. Dostawca oprogramowania i technologii dla branży turystycznej skupia się obecnie na dostarczaniu rozwiązań, które pozwalają jego klientom tworzyć unikalne, trafne i atrakcyjne oferty, a następnie dystrybuować je wieloma kanałami. Sean Menke, CEO firmy podkreśla, że chociaż generowanie przychodów i efektywność kosztowa pozostają ważne dla partnerów Sabre, to koncentrują się oni również na realizowaniu obietnic, które niejako składają swoim klientom poprzez tworzenie i dostarczanie im wyjątkowej oferty. Kluczowe znaczenie ma dla nich zapewnienie przejrzystego, bezproblemowego i przyjemnego doświadczenia związanego z podróżowaniem.
ZOBACZ: Wakacje 2021. Biura podróży wabią darmowymi testami i tanim ubezpieczeniem
Pomoc w przezwyciężeniu kryzysuW zapewnieniu najlepszych doświadczeń podróżnym mają pomóc konkretne narzędzia. Sabre we współpracy z Google pracuje obecnie nad rozwiązaniami, które mają znacząco wpłynąć na sposób, w jaki ludzie będą doświadczali podróżowania w przyszłości i pomóc branży przezwyciężyć kryzys. Pierwszym rezultatem tej współpracy było Sabre Travel AI, czyli narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do analizy i przewidywania zachowań konsumentów. W ten sposób firmy będą mogły dostarczać odpowiednie oferty we właściwym czasie we wszystkich kanałach. Tym samym będą mogły zapewnić podróżnym dostosowaną do ich potrzeb personalizację, która powinna zwiększyć współczynnik konwersji i budować lojalność podróżnych.
Pierwszym rozwiązaniem opartym na tym narzędziu jest Smart Retail Engine. Opiera się ono na wykorzystywaniu danych zastanych przez sztuczną inteligencję, która samodzielnie się uczy i testuje różne rozwiązania. Dzięki temu firmy z branży turystycznej mogą dostarczać spersonalizowane i dynamicznie wyceniane oferty swoim klientom.
Druga kwestia dotyczy przyszłości dystrybucji. Sabre chce umożliwić liniom lotniczym dystrybucję spersonalizowanych ofert za pośrednictwem swojej oferty GDS i bezpośrednich kanałów. Firma aktywnie współpracuje z wiodącymi liniami lotniczymi w celu opracowania zrównoważonych modeli, które sprawdzają się w liniach lotniczych, agencjach, firmie Sabre, a ostatecznie także mogą okazać się dobrym rozwiązaniem dla podróżników. W tym celu podjęto długofalową współpracę m.in. z Southwest czy Lufthansa Group.
W ramach trzeciej inicjatywy firma koncentruje się na rynku tanich przewoźników, pracując nad zwiększeniem dostępności różnych form sprzedaży i dystrybucji ofert. Dzięki stosunkowo niewielkiej strukturze kosztów, istniejącej zależności od tras krajowych i wewnątrzregionalnych, niskokosztowe linie lotnicze wychodzą z kryzysu szybciej. To sprawia, że inicjatywa ta jest szczególnie ważna.
Czwartym priorytetem Sabre jest wzmocnienie oferty rozwiązań informatycznych dla branży hotelarskiej. Kluczowe w tym zakresie jest rozwijanie funkcjonowania centralnych systemów rezerwacji, a także wzbogacanie zakresu usług w ramach systemu zarządzania nieruchomościami.